Retailerul Metro România este unul dintre cei mai mari distribuitori de alimente din țara noastră, dar și unul dintre cei integrați în Dow Jones Sustainability Index în ultimii opt ani. Prezent în România din octombrie 1996, compania operează în prezent 30 de centre de distribuție și cinci magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de aproximativ 190.000 de metri pătrați.

Metro oferă și franciza La Doi Pași, care a ajuns la aproape 2.000 de magazine la nivel național. Compania este angajată pe drumul sustenabilității, fiind prezentă în mai multe asociații care promovează politici de sustenabilitate, cum este și Coaliția România Sustenabilă. „Sustenabilitatea înseamnă mult mai mult decât protejarea mediului. Este vorba de o transformare a umanității într-o comunitate internaționala rezistentă, de a ne uni forțele sub umbrela unei organizații al cărei unic scop este de a promova un mediu sustenabil atât în afaceri, cât și în viața de zi cu zi. O comunitate care ne îndrumă și ne încurajează să ne utilizăm toate resursele disponibile pentru a putea crea o economie robustă și un mediu de afaceri cât mai durabil”, spune Alina Trufas, Sustainability Manager la Metro Cash & Carry România.

„Prin aderarea la Coaliția România Sustenabilă, Metro România a făcut un prim pas în a aprecia acele acțiuni care aduc plusvaloare, prin implementarea politicilor de sustenabilitate la nivel intern. Astfel, Coaliția joacă un rol foarte important de îndrumător în lansarea programului de sustenabilitate Metro România”, completează Alina Trufas.

Metro Cash & Carry România s-a alăturat încă de la început demersului împotriva risipei alimentare și a susținut puternic dezvoltarea Federației Băncilor pentru Alimente din România cu sprijin financiar considerabil, fiind retailerul care furnizează cea mai mare cantitate de produse alimentare, la nivel național. Metro Cash & Carry România este partener strategic al Federației Naționale a Băncilor Alimentare și își fundamentează poziția alături de ceilalți parteneri din industria alimentară, împreună cu Federația Europeană a Băncilor Alimentare. Compania își concentrează proiectele având ca țintă promovarea educării, pregătirii și angajării tinerilor (SDG 8.6 – Proiectul Școala de Carte și Meserii și Proiectul Școală, Meserie, Viitor), lupta împotriva risipei alimentare și împotriva foametei (SDG 2 si SDG 12.3 – prin Proiectul Banca pentru Alimente).

Lupta împotriva risipei alimentare

Proiectul „Metro împreună cu Banca pentru Alimente din România luptă împotriva risipei alimentare” a fost încadrat în topul anual al proiectelor de investiții în comunitățile din România.
METRO România, prin cele 30 de magazine active în proiect, investește resursele necesare pentru a combate risipa alimentară alături, contribuind la protejarea mediului înconjurător și la progresul întregii societăți. Pentru acest proiect a primit distincția Gold Recognition anul trecut.

În termeni concreți, acest lucru înseamnă o organizație agilă și eficientă. Metro România este dedicată principiilor de responsabilitate față de mediu, precum și celor de responsabilitate socială, ca premise pentru asigurarea viabilității modelului de afaceri.

Compania vine în întâmpinarea nevoilor clienților săi, utilizând procese de afaceri sustenabile. De la transportul și depozitarea mărfurilor, la condițiile de refrigerare a produselor proaspete sau la întreținerea magazinelor și spațiilor de birouri – totul este integrat prin mecanisme sustenabile. Societatea investește în eficiența energetică, în modalități de conservare a resurselor și evitarea risipei alimentare.

La nivel de grup, Metro din 24 de țări în care activează, colaborează în 22 de țări, cu o Banca pentru Alimente locală.

Metro România a sprijinit dezvoltarea platformei și rețelei logistice de operare la nivel național a Băncii, precum și integrarea acesteia în programul internaţional de bănci pentru alimente la nivelul Uniunii Europene. Prin colaborarea cu Federația Europeană a Băncilor de Alimente (FEBA) și cu numeroși parteneri din industria de comerț și alimentară care împărtășesc resurse și sunt orientați spre obiective eficiente dar și rapide, am participat activ la stabilirea unui sistem de „Banca pentru alimente” la nivel național: Federația Națională a Băncilor pentru alimente din România care să sprijine comunitățile locale luptând împreună împotriva risipei alimentare.