Potrivit studiului Tetra Pak Index 2023, atunci când cumpără alimente, consumatorii se gândesc acum și la protejarea mediului înconjurător, nu doar la sănătatea lor personală. Acești consumatori conștienți de problemele de mediu, numiți „Climatarieni”, sunt dispuși să își schimbe obiceiurile alimentare pentru a proteja planeta.
Piața alimentelor sănătoase este deja una bine conturată, unde consumatorii caută în mod activ produse benefice pentru sănătatea lor. Însă, mai nou, o majoritate semnificativă adoptă o viziune holistică: 70% dintre consumatorii chestionați spun că produsele sănătoase nu ar trebui să dăuneze mediului, în timp ce alți 54% sunt dispuși să își asume responsabilitatea față de planetă și să își schimbe dieta pentru a contribui la o lume mai bună.
Această preocupare simultană pentru sănătatea proprie și cea a planetei se reflectă în numărul tot mai mare de „flexitarieni” – consumatori care aleg să consume mai puțină carne. Aproape jumătate dintre respondenți au spus că limitează consumul de carne sau exclud complet carnea din alimentație. Tetra Pak Index, bazat pe un sondaj realizat în zece țări din întreaga lume, a constatat că această tendință de a reduce consumul de carne este un fenomen global. Peste jumătate (56%) dintre respondenți invocă motive de sănătate pentru adoptarea unei diete flexitariene, pescatariene, vegetariene sau vegane, dar peste o treime (36%) menționează în mod specific grija față de mediu ca motiv principal pentru această alegere.
Conform studiului, confortul nu mai este pus pe primul plan. Aproape trei din patru consumatori (70%) ar renunța la comoditate în favoarea unor produse mai sănătoase, ceea ce marchează o schimbare de atitudine semnificativă. Totodată, atenția acordată menținerii sănătății nu este afectată de creșterea costului vieții, doar 17% dintre respondenți fiind dispuși să renunțe la alimente și băuturi benefice sănătății.
”În multe părți ale lumii, oamenii se bazează în alimentația lor zilnică pe produse precum laptele și sucurile, așadar este esențial să optimizăm lanțul valoric cu inovații în aprovizionare, ambalare, procesare și distribuție, iar aici Tetra Pak joacă un rol activ alături de clienții și furnizorii noștri. Mai mult, având în vedere că până în anul 2050 lumea va trebui să producă cu 60% mai multă hrană, completăm aceste eforturi prin tehnologii care pot contribui la explorarea noilor surse de nutriție – de la noi surse pe bază de plante până la proteine alternative produse din biomasă prin fermentație de precizie. Ambele domenii sunt esențiale pentru sustenabilitatea sistemului alimentar”, a spus Adolfo Orive, Președinte și CEO Tetra Pak.
Studiul Tetra Pak Index 2023 a fost realizat în parteneriat cu Ipsos, pe baza a 5.000 de interviuri online realizate în Brazilia, China, Germania, India, Kenya, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate