Pentru al 8-lea an consecutiv, Grupul L’Oréal a fost inclus de organizația non-profit de mediu Carbon Disclosure Project (CDP) pe lista companiilor care se remarcă prin transparență, abordarea schimbărilor climatice, protejarea pădurilor și asigurarea securității apei.

L’Oréal este una dintre cele 10 companii care au obținut scorul de triplu “A” în 2023 – din peste 21.000 de companii analizate, fiind singura companie care a obținut calificativul “A” timp de opt ani consecutivi, în toate cele trei teme de mediu evaluate de CDP.

”Obținerea unui scor CDP triplu A pentru mai mulți ani consecutivi reprezintă o recunoaștere a tuturor eforturilor de sustenabilitate ale L’Oréal, atât la nivel global, cât și în peisajul mediului înconjurător din România, care, la fel ca multe alte țări, se confruntă cu provocări tangibile la nivel de mediu în materie de poluare, scăderea ratei de biodiversitate și epuizarea resurselor. Conservarea resurselor naturale și a ecosistemelor este o prioritate cheie pentru L’Oréal, iar angajamentul nostru față de sustenabilitate are un ecou puternic și în România. Aplicăm o serie de măsuri cu impact local, printre care aș menționa, în primă instanță, demersurile permanente ale mărcilor noastre de a reduce cantitatea de plastic prezentă în ambalajele produselor. De asemenea, aici includem și decizia de a colabora cu parteneri externi precum FM Logistic România, care sunt axați pe distribuție sustenabilă cu un consum cât mai redus de dioxid de carbon prin autoutilitare electrice care acoperă în întregime livrările zonale din ariile București, Ilfov și Timișoara”, a declarat Ana Panajotovic, L’Oréal for the Future Program Manager România și Adria-Balkan.

Această recunoaștere evidențiază transformarea durabilă întreprinsă de L’Oréal Groupe și obiectivele sale ambițioase pentru 2030, ca parte a programului său de sustenabilitate, L’Oréal for the Future. Programul este construit pe trei piloni: ne transformăm, ne îmbunătățim ecosistemul nostru de afaceri și contribuim la rezolvarea provocărilor globale, prin angajamente concrete în abordarea schimbărilor climatice, de a gestiona apa în mod durabil, de a respecta biodiversitatea și de a conserva resursele naturale.

Văd această realizare ca pe o încurajare de a persista în eforturile pe care le-am inițiat ca lider mondial în domeniul beauty, atunci când am luat decizia esențială de a ne transforma profund modul în care ne derulăm business-ul, în conformitate cu standardele științei de mediu. Având în vedere amploarea provocărilor sociale și de mediu cu care ne confruntăm, singurul răspuns viabil este unul colectiv, iar în ceea ce ne privește, ne angajăm să contribuim activ la acest efort comun”, a declarat Nicolas Hieronimus, CEO L’Oréal Groupe.

CDP folosește o metodologie detaliată și independentă pentru a evalua aceste companii, alocând un scor de la A la D – pe baza caracterului complet al dezvăluirii, conștientizării și gestionării riscurilor de mediu și demonstrarea celor mai bune practici asociate cu leadershipul de mediu, cum ar fi stabilirea unor ținte ambițioase și semnificative. Companiile care nu dezvăluie sau furnizează informații insuficiente primesc scor F.

”Felicitări tuturor companiilor incluse pe Lista A a CDP, precum și acelor companii care au început sau și-au accelerat călătoria către transparența de mediu în 2023 – am observat o creștere de 24% a dezvăluirilor anul trecut, fiind o traiectorie demnă de apreciere. Doar prin dezvăluirea într-un mod transparent companiile pot demonstra că sunt serioase cu privire la rolul vital pe care îl au în asigurarea unui viitor cu zero emisii de carbon, benefic pentru natură”, a declarat Sherry Madera, CEO CDP.

Pe deplin aliniat la Taskforce For Climate-Related Financial Disclosures (TCFD), CDP deține cea mai mare bază de date de mediu din lume, scorurile CDP fiind utilizate pe scară largă pentru a conduce deciziile de investiții și achiziții către o economie cu zero emisii de carbon, durabilă și rezistentă. În 2023, peste 740 de instituții financiare cu active de peste 136 de trilioane de dolari americani au solicitat companiilor să dezvăluie date despre impactul asupra mediului, riscurile și oportunitățile prin intermediul platformei CDP. Un număr record de 23.000 de companii au acceptat.