Douglas, retailerul de cosmetice omnichannel din Europa, a lansat raportul său de sustenabilitate pentru anul fiscal 2022/23, respectând standardele internaționale ale Global Reporting Initiative (GRI). Raportul include o strategie de sustenabilitate actualizată, mai ambițioasă, extinzând abordarea anterioară din anul fiscal 2020/21.

Sander van der Laan, CEO Douglas Group și Președinte al Comitetului ESG, a declarat: „Ca destinație premium de frumusețe omnichannel numărul unu în Europa, ne propunem să fim și un lider în retail-ul de frumusețe, în ceea ce privește sustenabilitatea. Am făcut progrese importante în demersul nostru pentru sustenabilitate, cum ar fi reducerea emisiilor combinate Domeniilor 1 și 2, în ultimii ani. Suntem angajați în obiectivele noastre ambițioase de a reduce în continuare amprenta de carbon și de a promova practici sustenabile.”

Strategia de sustenabilitate este parte din strategia companiei „Let it Bloom – Douglas 2026”, concentrată pe accelerarea creșterii printr-un model de afaceri omnichannel, cu accent pe client. Strategia ESG este  ancorată în primul pilon al strategiei “‘Be the #1 BEAUTY DESTINATION”  pe toate piețele Douglas și se bazează pe trei arii de interes: Oameni, Planetă și Produse.

Principalele componente sunt:

Oameni: Douglas își propune să creeze un loc de muncă unde este promovată diversitatea, echitatea și incluziunea și le susține activ prin stabilirea de priorități clare pentru creșterea reprezentării. 89% dintre pozițiile de conducere în cadrul Grupului Douglas sunt ocupate de femei, cu 97% în magazine și 60% în birouri (până la 30 septembrie 2023). În același timp, persoane din 104 țări lucrează pentru companie. S-au întreprins inițiative suplimentare pentru atragerea, dezvoltarea și retenția talentelor, inclusiv programe de leadership, o nouă platformă de e-learning și un program de mentorat.

Planetă: Douglas este dedicată reducerii amprentei sale ecologice, de la minimizarea consumului de energie în magazine și birouri la reducerea deșeurilor și emisiilor de carbon în întreg lanțul de aprovizionare și își propune să reducă amprenta sa de carbon cu 50% până în 2025 în cadrul Domeniilor 1 și 2 (comparativ cu anul fiscal de bază 2018/19). Emisiile combinate Domeniilor 1 și 2 au fost deja reduse în anul fiscal 2022/23 cu 32%, față de anul fiscal de bază 2018/19.

Compania își propune să reevalueze impactul său asupra mediului având la bază fundamente științifice (SBTs), incluzând apoi și un obiectiv de reducere în cadrul Domeniului 3. Compania a semnat  UN Global Compact, un acord al Națiunilor Unite, pentru a încuraja companiile la nivel mondial să adopte politici sustenabile și responsabile din punct de vedere social.

Produse: Douglas își ia angajamentul ca  80% din brandurile sale corporate să fie vegane până în 2030 și ca 100% din ambalajele acestora să fie reciclabile, reciclate sau reutilizabile. și a făcut deja progrese către aceste obiective, 94% dintre produsele brandurilor corporate, lansate în anul fiscal 2022/23 fiind vegane. Aproximativ 30% dintre produsele brandurilor corporate lansate în anul fiscal 2022/23, până la 30 septembrie 2023, conțin cel puțin 90% ingrediente de origine naturală,.

În plus, grupul a atins un obiectiv important prin aderarea la Consorțiul EcoBeautyScore, o inițiativă a industriei cosmetice compusă din producători, retaileri și asociații, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate și sustenabile.

Mai mult, Douglas își propune să coopereze cu partenerii săi privind aspectele ESG și intenționează să-și folosească impactul în marketing pentru a crește importanța sustenabilității, pentru clienți.

Raportul complet de Sustenabilitate Douglas îl găsiți aici: (https://corporate.douglas.de/wp-content/uploads/2024/01/DOUGLAS-Group-Sustainability-Report-FY-2022-23.pdf)

Douglas România implementează  programul de sustenabilitate, alături de partenerii săi, axându-și strategia pe cei trei piloni: Oameni, Planetă și Produse.

Oameni: Douglas România promovează o cultură organizațională care are la bază aprecierea contribuției fiecărui membru și a lucrului în echipă, precum și asumarea responsabilității ca toți cei care activează în cadrul companiei să obțină rezultate comune și să se străduiască să fie mai buni în fiecare zi.

Prin susținerea comunităților defavorizate și a reîntregirii familiilor, Douglas România își propune să sprijine dezvoltarea comunității și în special dezvoltarea unui mediu social și familial sănătos.

Planetă: Prin reducerea emisiilor de carbon și prin plantarea de copaci în zone aflate în proximitatea Municipiului București. Compania a ales un nou spațiu de birouri într-un complex care deține certificarea Well Health & Safety, un standard oferit de The International WELL Building Institute (IWBI), criteriul sustenabilității fiind foarte important în alegerea acestui spațiu.

Produse: Prin susținerea producătorilor locali listați pe platforma ROBrands, singura platformă premium de frumusețe dedicată producătorilor locali care oferă românilor peste 1500 de produse de la 40 de branduri.

Lavinia Ivas, CEO Douglas România: “Sustenabilitatea ne ghidează în alegerile pe care le facem. Și anul acesta vom încuraja și vom susține producătorii locali care respectă: Oamenii, Planeta și Produsele. De asemenea, vom continua să aducem zâmbete pe chipurile copiilor și ale părinților, din medii defavorizate, prin sprijin financiar.