DOUGLAS România, filiala locală a destinației omnichannel de frumusețe premium numărul unu în Europa, a ales Oregon Park ca reședință pentru noul său spațiu de birouri. Contractul de închiriere într-unul dintre cele mai ‘verzi’ ansambluri de clădiri de birouri din București a fost asistat de CBRE.

Relocarea nu găzduiește doar echipa extinsă a DOUGLAS, ci se conformează și principiilor de sustenabilitate ale acesteia, deoarece compania își propune să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră Scope 1 și 2 cu 50% până în 2025, comparativ cu anul financiar de referință 2018/2019.

„Oamenii noștri sunt coloana vertebrală a succesului nostru și prețuim foarte mult cultura noastră unică DOUGLAS. Credem că Oregon Park este un proiect care respectă în mod real valorile și principiile noastre, cu sustenabilitatea în prim plan”, explică Lavinia Ivas, CEO DOUGLAS România.

Oregon Park, în prezent unul dintre cele mai mari și mai sustenabile proiecte de birouri din România, deținut de fondul de investiții Lion’s Head, a obținut la finalul anului 2023 certificarea Well Health & Safety, un standard oferit de The International WELL Building Institute (IWBI) care recunoaște respectarea unui set de parametri de calitate, care asigură un mediu de lucru cu un impact benefic asupra sănătății și bunăstării angajaților.

„În același mod în care DOUGLAS face viața clienților săi mai frumoasă, suntem onorați să fim cei care le fac experiența de zi cu zi la birou cât se poate de încântătoare. Oregon Park are un mix inteligent și eficient de servicii și tehnologii adaptate nevoilor celor care activează în clădirile noastre și lucrăm zilnic pentru a crea și menține o comunitate puternică facilitând oportunități de afaceri și networking în spațiile noastre multifuncționale și sustenabile,” spune Alina Necula, Country Manager România Lion’s Head.

Lion’s Head Investments, constituită ca urmare a unui parteneriat între cea mai veche companie de asigurări de viață din Africa de Sud – Old Mutual și cel mai important grup de investiții imobiliare comerciale și rezidențiale din Bulgaria – AG Capital, a securizat ocuparea complexului în proporție de 100%. Cu o suprafață închiriabilă de aproximativ 70.000 de metri pătrați într-unul dintre principalele centre de birouri din București, zona Barbu Văcărescu, Oregon Park cuprinde trei clădiri de birouri premium de clasa A, fiecare cu 6 etaje, plus 3.000 de metri pătrați de spații comerciale și 12.000 de metri pătrați de spații verzi amenajate. Ansamblul deținut de Lion’s Head are un angajament real față de sustenabilitate prin utilizarea tehnologiilor Zero Carbon, a sistemelor de construcție eficiente din punct de vedere energetic și a materialelor reciclabile.

„Piața de birouri rămâne în continuare influențată de impactul sustenabilității, fapt confirmat și de rapoartele noastre de research recente. Proprietarii și investitorii urmăresc în continuare certificarea de mediu a spațiilor de birouri, iar specificațiile foarte clare pe care DOUGLAS România le-a exprimat pe parcursul acestui proiect și pe care am știut că le vom regăsi în proiectul Lion’s Head demonstrează această abordare unitară a proprietarilor, investitorilor, dezvoltatorilor și ocupanților de a transforma spațiile de birouri în suprafețe sustenabile și generatoare de stare de bine pentru cei care le accesează”, a adăugat Ana Vicoveanu, A&T Office Advisor la CBRE România.

Prin gestionarea simultană a unui proces de predare și a unuia de relocare, CBRE a reușit să creeze oportunitatea unui spațiu în care efortul de renovare și compartimentare este minim, iar starea existentă asigură aproximativ trei sferturi din cerințele retailerului, evitând astfel costuri suplimentare, dar și reducerea impactului asupra mediului prin evitarea deșeurilor și prin reutilizarea unei serii de materiale. Acest lucru reflectă o tendință a companiilor de a se orienta către spații noi, amenajate, unde se realizează o economie semnificativă a investițiilor CAPEX, care sunt reduse semnificativ în astfel de cazuri.

Retailerul omnichannel de produse premium de înfrumusețare a deschis trei noi magazine în România în 2023 și își intensifică acum ritmul și activitățile în Europa Centrală și de Est. Având în vedere că extinderea rețelei de magazine va continua pe parcursul noului an, DOUGLAS își propune să își consolideze prezența în orașele mari și medii din țară.

Ce face DOUGLAS pe sustenabilitate în lume?

La nivel global, strategia de sustenabilitate a companiei, construită sub atributul „Beautiful” este structurată pe 4 piloni: Oameni, Produse, Planetă și Guvernanță. În 2021, compania și-a stabilit prima strategie ESG, cu obiective până în anul 2025.

Astfel, potrivit raportului de sustenabilitate al companiei, Respecting Beauty, 2021, pilonul Oameni se concentrează în jurul ideii de a crea o lume în care oricine să poată să se facă vizibil, auzit și valorizat. Principala direcție a acestui pilon este diversitatea și incluziunea, aspect deja prezent în strategia companiei – în prezent, procentul femeilor care dețin o poziție executivă este de 54%. Iar ambiția DOUGLAS este de a păstra această proporție cel puțin la același nivel și pe viitor.

Sursa: Raportul de Sustenabilitate DOUGLAS, Respecting Beauty, 2021

Pilonul Produse are în prim plan abordarea potrivit căreia industria frumuseții este în strânsă corelație cu produse curate, adică acele produse care nu conțin ingrediente controversate. Pe viitor, DOUGLAS intenționează să extindă gamade ingrediente organice și vegane în portofoliul său de produse.

De exemplu, one.two.free! este un brand dezvoltat exclusiv pentru DOUGLAS și care include 100% produse „curate”, respectiv care nu conțin parabeni, silicon, uleiuri minerale sau sulfați. Inspirată din rutina de frumusețe coreană, linia one.two.free! cuprinde produse pentru trei etape de îngrijire: curățare, pregătire și întreținere. Aceste produse vegane și prietenoase cu mediul sunt îmbogățite cu ingrediente recunoscute științific pentru proprietățile lor de a fi mai ușor absorbite de piele. În plus, ambalajul acestei linii de produse este în proporție de cel puțin 96% reciclabil.

În ceea ce privește Planeta, DOUGLAS și-a propus ca până în 2025 toate sediile sale (birouri și magazine) să devină neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Pentru a atinge acest obiectiv, compania își propune să diminueze emisiile Scope 1 și Scope 2 și să le compenseze pe celelalte.

Tot în raportul de sustenabilitate al companiei – Respecting Beauty, publicat în anul 2021 – DOUGLAS afirma că intenționează să dezvolte o serie de proiecte pilot cu scopul de a identifica direcțiile de acțiune cele mai relevante pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră și de a defini țintele de reducere a emisiilor de CO2. Proiectele pilot vor fi derulate în magazinele clasice DOUGLAS și vor include o serie de parametri referitori la suprafață și sistemele de încălzire, ventilație și aer condiționat. Ulterior, vor fi făcute măsurători în vederea reducerii iluminatului și optimizării temperaturii, cu scopul de a înțelege mai bine modul în care aceste măsuri vor conduce la reducerea emisiilor de carbon.

Sursa: Raportul de Sustenabilitate DOUGLAS, Respecting Beauty, 2021

Referitor la Guvernanță, DOUGLAS își va consolida practicile referitoare la codul de conduită pentru angajați și parteneri de afaceri și să opereze sub incidența unor practici de business etice. La nivelul anului 2021, compania opera prin intermediul unei rețele formate din aproximativ 1.850 de magazine, iar dezvoltarea sa ulterioară este cuprinsă în strategia „Let it Bloom – DOUGLAS 2026”. În anul fiscal 2022/23, DOUGLAS a generat vânzări de 4,1 miliarde de euro și a angajat aproximativ 18.000 de persoane în întreaga Europă.