Lidl România anunță organizarea unei noi colecte de alimente, în parteneriat cu Rețeaua Băncilor pentru Alimente din România. Pentru prima dată, inițiativa se desfășoară la nivel național, în toate magazinele Lidl din țară.
Astfel, până pe 27 decembrie 2023, clienții sunt invitați să doneze produse alimentare neperisabile în cutiile special amenajate la ieșirile din magazinele Lidl, sprijinind astfel bătrâni, copii, adulți în prag de sărăcie sau persoane cu dizabilități aflate în grija ONG-urilor partenere ale rețelei.
Campania de colectare este a noua acțiune de acest tip desfășurată de Lidl România și Rețeaua Băncilor pentru Alimente. Până pe 27 decembrie, clienții pot dona în cutiile special amenajate cu sprijinul FEPRA. Aceste produse vor fi preluate de către Băncile pentru Alimente și distribuite mai departe către ONG-uri care au în grijă persoane vulnerabile din cămine de bătrâni și centre de plasament pentru minori, cantine sociale sau centre pentru persoane fără adăpost. Și la această ediție a campaniei de colectare participă toate cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.
Produsele care pot fi donate sunt semnalizate la raft în toate magazinele Lidl și fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făină, zahăr, orez, ingrediente de copt), conserve, paste făinoase, sosuri, lapte UHT, produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, dulcețuri și gemuri.
În ultimii 4 ani, prin intermediul celor opt acțiuni de colectare a alimentelor organizate în parteneriat cu Rețeaua Băncilor pentru Alimente, clienții din magazinele Lidl au donat peste 205 tone de alimente, care au ajuns la peste 240 de ONG-uri și peste 40.000 de persoane vulnerabile.
Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare, Lidl România s-a alăturat misiunii Băncilor pentru Alimente de la fondarea primei astfel de organizații, în anul 2016. De atunci și până în prezent, compania a investit peste 9.000.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 2.000 de tone de produse alimentare și non-alimentare.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate