De Ziua Mondială a Pământului, IKEA România a instalat în grădina ParkLake Shopping Center un spațiu mobilat în aer liber, pentru a crește gradul de conștientizare privind importanța soluțiilor sustenabile și circulare în mobilarea casei. Prin acest spațiu, IKEA și-a propus să încurajeze clienții să renunțe la mobilierul folosit prin serviciul IKEA buy-back & revânzare, disponibil pe tot parcursul anului.
IKEA consideră că viața este mai bună atunci când este trăită în mod sustenabil. Pentru ca acest lucru să fie posibil, fiecare trebuie să regândească și să încurajeze schimbarea stilului de viață și a comportamentului consumului de zi cu zi. Orice acțiune, cât de mică, poate face o mare diferență pe termen lung.
Retailerul își propune să devină un business circular până în 2030, să-i inspire pe oameni și să le ofere posibilitatea de a trăi o viață de zi cu zi mai bună, în limitele resurselor de care dispune planeta. Pentru a-i încuraja pe oameni să regândească semnificația consumului sustenabil, IKEA i-a invitat pe aceștia să reorganizeze mobila din casă și să vândă mobilierul IKEA de care nu mai au nevoie, prin serviciul buy-back & revânzare. Toți clienții care au făcut acest lucru și continuă să-l facă pe perioada campaniei primesc un card IKEA cu valoarea produsului vândut. Schimbarea percepției asupra mobilierului la mâna a doua este un pas spre consumul sustenabil și spre reducerea potențialelor deșeuri, iar piesele de mobilier care ar ajunge să fie aruncate pot primi, cu această ocazie, o a doua șansă.
„Înțelegem că mulți oameni sunt îngrijorați de contextul economic și de bugetul familiilor lor. În același timp, sunt îngrijorați și de schimbările climatice. Serviciul nostru buy-back și revânzare, împreună cu Atelierul de Circularitate, sunt concepute pentru toți cei care doresc să folosească mai puține resurse, dar nu știu încă cum să facă acest lucru. În afară de acestea, IKEA oferă gratuit piese de schimb de diferite dimensiuni, mici sau mari, care au rolul de a prelungi viața unei piese de mobilier care altfel ar fi aruncată. Datorită soluțiilor noastre sustenabile la prețuri accesibile, circularitatea și sustenabilitatea prind viață„, a declarat Mircea Ilie, Sustainability Leader, IKEA România.
Totodată, angajații Ikea au participat de Ziua Pământului la acțiuni de plantare într-o localitate de lângă București și au creat Grădina Biodiversității la viitorul magazin IKEA Timișoara.
În ceea ce privește pașii pe care Ikea îi face în direcția transformări într-o afacere circulară, printre altele, compania respectă principiul de design circular al produselor și urmărește să utilizeze materiale regenerabile, reciclate sau reciclabile, să elimine deșeurile și să introducă servicii prin care să îi sprijine pe clienți să prelungească durata de viață a produselor. Pentru a-și reduce amprenta climatică, este important pentru IKEA să abordeze fiecare aspect al business-ului, astfel că IKEA România introduce în 2023 livrări de tip last mile cu emisii zero, utilizând vehicule electrice sau alte soluții cu emisii zero pentru livrările către clienți și livrările la domiciliu.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate