„Gala Premiilor cu impact social și de mediu 2022”, desfășurată în data de 9 martie, a scos încă o dată în evidență importanța achizițiilor sociale și de mediu, publice și private, în dezvoltarea durabilă a comunităților. În cadrul evenimentului a fost prezentat și ghidul privind achizițiile cu impact social și de mediu realizate de către companii.
Instituțiile publice care s-au evidențiat pe parcursul anului trecut, și care au fost premiate cu ocazia galei, au fost Primăria Brașov (Premiul pentru Achiziții cu impact social și de mediu), Consiliul Județean Cluj (Premiul pentru Achiziții cu impact de mediu), Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Sibiu (Premiul pentru Achiziții sociale). Premiile pentru sectorul privat au fost adjudecate de Ana Hotels (Premiul pentru Achiziții sociale), Decomar Logistic (Premiul pentru Achiziții sociale), Nhood (Premiul pentru Strategie)”, Distribuție Oltenia (Premiul pentru Achiziții cu impact de mediu).
„Ne-am propus, prin acest eveniment, să promovăm instituțiile publice și companiile care au realizat achiziții cu impact social și/sau de mediu. Premiile acordate în cadrul Galei nu reprezintă doar o recunoaștere a eforturilor lor în direcția achizițiilor cu impact social și de mediu, ci și un exemplu menit să inspire și alte organizații, instituții și companii”, declară Loreta Isac, manager proiect, Centrul pentru Legislație Nonprofit, unul dintre inițiatorii evenimentului.
La rândul său, Flavia Boghiu, viceprimar Primăria Brașov, consideră că orice municipalitate interesată de viitorul comunității trebuie să aibă în vedere impactul activităților pe care le derulează. „Prin descentralizarea programului <<Cornul și laptele>> de la Consiliul Județean Brașov, la Primăria Brașov, ne-am propus să oferim copiilor din școlile și grădinițele brașovene produse de calitate și cât mai sănătoase. Ca obiective secundare, ne-am dorit să sprijinim producătorii locali și să ne conformăm principiilor achizițiilor verzi, cu respect față de mediul înconjurător”, spune Flavia Boghiu.
Din „Raportul de politică publică”, prezentat în cadrul galei, reiese că nivelul ridicat al sumelor alocate pentru achiziții în general, are ca efect direct recalibrarea strategiilor de dezvoltare și realizarea obiectivelor de sustenabilitate în cele două sectoare, public și privat. „Mediul de afaceri a înțeles acest lucru, marile companii introducând criterii de evaluare legate de mediu, de transparență sau sociale în alegerea furnizorilor lor. Cu un procent de aproximativ 14% din PIB la nivelul Uniunii Europene, achizițiile publice au devenit instrumente importante pentru realizarea obiectivelor de politică publică ale statelor membre”, se arată în raport.
„Aproximativ 50% din veniturile Ateliere Fără Frontiere provin din contractele pe care le avem cu diverse companii, pe partea de colectare DEEE și comenzi produse remesh și ne bucură nespus că din ce în ce mai multe companii, dar și instituții publice, recurg la astfel de achiziții verzi. Sperăm ca, odată cu lansarea noului ghid dedicat achizițiilor cu impact social și de mediu realizate de companii, cât mai mulți actori din sectorul privat vor recurge la servicii derulate de către întreprinderile sociale.” a declarat și Damien Thiery, CEO-ul Ateliere Fără Frontiere.
Evenimentul din 9 martie 2023 a marcat și încheierea proiectului „Achiziții cu impact social și de mediu” pe care Centrul pentru Legislație Nonprofit l-a implementat cu Fundația CIVITAS pentru Societatea Civilă Cluj și Asociația Ateliere Fără Frontiere (AFF). Proiectul a fost derulat cu sprijin financiar din partea Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate