Potrivit celui mai recent sondaj al Fundației World Vision România, la începutul anului școlar, copiii din mediul rural nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie: 29% declară că nu au instrumente de scris (pixuri, stilouri, creioane), 20% nu au caiete, iar 17% nu au ghiozdane.
De asemenea, potrivit cercetării, 56% dintre profesori consideră că lipsa rechizitelor este direct proporțională cu motivația elevilor de a participa la școală. Dotările bibliotecilor sunt evaluate ca având o selecție de cărți esențiale sau chiar limitate (39%), iar în ceea ce privește accesibilitatea, deplasarea către bibliotecă necesită utilizarea unui mijloc de transport (44%).
În ceea ce privește îmbunătățirea accesului copiilor din mediul rural la cărți și rechizite, 75% dintre profesori declară că acest lucru ar putea avea loc prin intermediul unor programe guvernamentale de sprijin, dar și prin sprijin din partea ONG-urilor (45%) și inițiative locale/comunitare (43%).
”E greu să te gândești că în România încă mai există copii care nu au rechizite la începutul unui an școlar și că această realitate crudă poate avea consecințe nefaste asupra dorinței copiilor de a merge la școală. Studiul acesta nu ar trebui privit doar prin prisma procentelor, ci prin prisma copiilor reali din spatele acestor procente. Mi-aș dori să vedem că, dincolo de aceste statistici, copiii au nevoie de ajutorul nostru, al tuturor, pentru a nu rămâne în urmă. Nu procentele trebuie să scadă sau, după caz, să crească, ci capacitatea acestor copii de a avea șanse egale în educație și dezvoltare. Pentru că fără educație, copiii devin adulți fără pregătire, cu șanse de angajare reduse, care își formează familii cu aceleași probleme, generație după generație”, a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România.
Pentru a remedia această situație, World Vision România alături de centrele comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle derulează a IV-a ediție a campaniei „Dăm aripi educației“ prin intermediul căreia își propune să strângă și anul acesta, cărți și rechizite pentru 10.000 de copii și 500 de profesori din școli din mediile vulnerabile.
“NEPI Rockcastle se implică activ în susținerea acestei campanii, dar și în numeroase alte proiecte de responsabilitate socială. Suntem partenerii World Vision România de 4 ediții ale acestei campanii, iar anul acesta s-au alăturat proiectului 18 centre comerciale, astfel încât, vom reuși, prin donațiile colectate, să acoperim școli și comunități din 25 de județe. Pentru noi este o misiune asumată să contribuim la dezvoltarea tinerelor generații, iar educația este baza unei societăți sănătoase”, a completat Roxana Baias, Group Head of Marketing NEPI Rockcastle.
Tot în cadrul studiului, cadrele didactice au observat o schimbare în atitudinea elevilor față de lectură, peste jumătate dintre acestea raportând că 7 din 10 elevi și-au îmbunătățit considerabil atitudinea față de lectură în urma cărților primite. De asemenea, 52% dintre elevi au început să citească mult mai des. Sprijinul primit a avut un efect pozitiv și asupra procesului educațional în ansamblu, 70% dintre profesori subliniind că accesul la resurse noi a contribuit la o îmbunătățire semnificativă a calității și eficienței activităților de predare și învățare.
La cea de-a IV-a ediție a campaniei „Dăm aripi educației”, World Vision România își propune să doteze cu rafturi și să adune cărți pentru cel puțin 45 de școli din peste 25 de județe și să ofere sprijin pentru 10.000 de copii și peste 500 de profesori.
Cei care nu pot dona cărți sau rechizite pot susține fundația cu 4 euro pe lună, trimițând un SMS cu textul SPERANTA la numărul 8864 sau printr-o donație pe site-ul fundației: https://bit.ly/4dQIFTK.
Ca urmare a derulării campaniei „Dăm aripi educației“, 104 şcoli din mediul rural au primit până în prezent donații în cărţi şi piese de mobilier necesare pentru dotarea bibliotecilor, ajutând astfel 34.532 de elevi să descopere bucuria lecturii.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate