Uniunea Europeană a reușit să ajungă la un acord în ceea ce privește interzicerea autovehiculelor cu motoare cu combustie internă după ce Germania a primit asigurări că anumite modele de vehicule vor putea fi exceptate cu condiția să funcționeze cu carburanți bio (e-combustibili), scrie Bloomberg.

Astfel, motoarele cu combustie internă pe benzină, motorină și hibride, care nu pot funcționa cu carburanți sintetici, vor fi interzise începând cu 2035. De la acea dată, în UE vor putea fi fabricate doar motoare electrice, inclusiv cele pe bază de hidrogen, dar și motoare termice care utilizează combustibili sintetici ecologici, fără emisii de carbon.

Cei 27 de miniștri ai Energiei din statele membre UE au adoptat oficial, ieri, reglementările prin care producătorii auto trebuie să își reducă la zero emisiile de dioxid de carbon în următorii 12 ani. Germania a acceptat reglementarea după ce a primit concesia referitoare la e-combustibili, menită în principal să protejeze producătorii de super-mașini, precum Porsche. Desigur, această concesie nu schimbă prea mult planurile de reducere a emisiilor pentru majoritatea producătorilor mari de mașini din Europa.

Ministrul suedez al Energiei a declarat că direcția în care merge industria auto rămâne neschimbată de concesia făcută, care doar permite Germaniei să prindă din urmă state precum Suedia care își întăresc deja avantajul competitiv oferit de noile tehnologii.

Opoziția Germaniei a amânat cu o lună adoptarea legii de emisii zero pentru industria auto. Parlamentul European a aprobat de luna trecută noile reglementări. Comisia Europeană va propune acum reguli care să permită mașinile cu e-combustibil pe drumurile europene, potrivit unui document consultat de Bloomberg. Apoi, în toamnă, va propune reglementări care să le permită să contribuie la obiectivele de emisii ale blocului.

E-combustibilii, fabricați folosind energie regenerabilă și dioxid de carbon captat din aer, nu sunt văzuți ca o soluție viabilă pentru marea majoritate a mașinilor, având în vedere costul ridicat și lipsa actuală de disponibilitate. În schimb, cea mai mare parte a producătorilor de automobile din regiune este de așteptat să rămână concentrată pe dezvoltarea vehiculelor alimentate cu baterii.