UNICEF invită elevii și cadrele didactice din România să se alăture inițiativei globale World Largest Lesson (Cea mai mare lecție din lume), organizând în perioada 30 mai – 7 iunie 2024, o activitate la clasă pe tema prevenirii efectelor negative ale schimbărilor climatice. Activitatea este organizată cu prilejul Zilei mondiale a mediului înconjurător, sărbătorită pe 5 iunie.
Intitulată „Acționează pentru limitarea schimbărilor climatice!”, lecția promovează obiectivele de dezvoltare durabilă 4 și 13, care se referă la educația de calitate și la acțiunea climatică. Participând la lecție, copiii pot reflecta asupra importanței educației ecologice sau de mediu și a nevoii ca toți copiii să beneficieze de acest tip de educație. În cadrul lecției, elevii între 8 și 18 ani sunt încurajați și îndrumați să discute și să conceapă mesaje adresate participanților la COP29 – Conferința Națiunilor Unite privind schimbările climatice din 2024, care va avea loc în noiembrie acest an, sub forma unei scrisori.
UNICEF și partenerul său Asociația HoltIS invită cadrele didactice să se înscrie accesând www.qie.ro/climatechange și descărcând materialele didactice, urmând ca, până pe data de 7 iunie, să organizeze o activitate de 30-60 de minute cu elevii. Profesorii pot raporta activitatea pe platformă până la data de 12 iunie și toți cei care vor parcurge toți pașii vor primi certificat de participare la aceasta activitate. În premieră, în acest an, materialele didactice vor fi disponibile și în limba maghiară.
”Îi încurajăm pe elevi și pe profesori să se alăture inițiativei noastre și să organizeze o lecție pe o temă care ne preocupă tot mai mult în prezent: cea a schimbărilor climatice și a respectului pentru mediu, a efectelor acestor schimbări și a nevoii de educație pentru a acționa cât mai eficient în vederea limitării efectelor negative ale schimbărilor climei. Cea mai mare lecție din lume este o inițiativă a Project Everyone, ai cărei parteneri sunt UNICEF și UNESCO, și care promovează utilizarea Obiectivelor de dezvoltare durabilă în învățare, astfel încât copiii și tinerii să poată contribui la un viitor mai bun pentru toți”, a declarat Jean-Benoit Manhes, Reprezentant în exercițiu al UNICEF în România.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate