Programul Social Food, inițiat de Chef Adrian Hădean și derulat prin asociația fondată de acesta – Black Sea FooDignity, a atins primul milion de porții de mâncare caldă donate persoanelor vulnerabile.
Programul, lansat în urmă cu patru ani sub denumirea „Solidar Social”, cu scopul de a veni în sprijinul persoanelor afectate de pandemia Covid-19, a fost extins ulterior la cantine sociale din întreaga țară și a mobilizat câteva sute de voluntari și donatori, pentru a crea o întreagă rețea.
”Acest milion de porții înseamnă un efort susținut de voluntariat și contribuție financiară constantă. Întreaga recunoștință, pe care am primit-o din partea celor cărora le-am adus puțină bucurie în acești ani, o transmitem mai departe către toți cei care s-au implicat în susținerea cauzei noastre, în bucătărie, pe teren sau luând un loc la masa noastră și dăruind cu generozitate, atunci când am cerut sprijinul. Milionul de porții pe care l-am numărat până astăzi este doar primul. Ultimii ani ne-au arătat nu doar de câtă nevoie de ajutor mai este încă în comunitățile noastre, dar și cu cât de multă generozitate sunt ele dispuse să dăruiască”, a spus Chef Adrian Hădean, inițiatorul programului Social Food.
În primul an, Social Food a susținut cu mese calde personalul medical din spitale și persoane vulnerabile, aflate în izolare. După ridicarea stării de urgență, programul a continuat să ofere mese calde și altor categorii de persoane vulnerabile, iar o altă etapă importantă în extinderea sa a fost asigurarea hranei pentru refugiații războiului din Ucraina. În afara evenimentelor și perioadelor de criză, beneficiarii programului sunt adulți, copii și vârstnici vulnerabili, fără adăpost sau în situații de sărăcie extremă, din București și din țară, a căror nevoie de sprijin a fost identificată prin colaborarea cu autorități și organizații neguvernamentale.
Pentru prepararea porțiilor de mâncare livrate până în prezent au fost utilizate peste 500 de tone de alimente, donate de partenerii Social Food sau achiziționate din fondurile colectate în urma campaniilor și evenimentelor organizate de către asociație. Cel mai recent astfel de eveniment caritabil, Kitchen Battle, a avut loc în luna noiembrie a anului trecut, iar cei 450 de invitați care au asistat la competiția celor mai buni bucătari din România au contribuit cu fonduri pentru peste 100.000 de porții.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate