În mediul rural, 2 din 10 copii sunt expuși la violență în școala lor mult sau foarte mult, un sfert dintre copii consideră că elevii din familiile sărace sunt discriminați (mult sau foarte mult), iar 42% dintre adulți recunosc că nu ar ști ce să facă dacă ar afla de un caz de abuz sau neglijare a unui copil din comunitate, potrivit studiilor realizate de Fundația World Vision România.
În acest context, peste 650 de liceeni și 730 de elevi din ciclul primar au participat la o serie de ateliere despre iubire, bunătate, empatie, respect față de aproape și toleranță, susținute în cadrul unui proiect al Fundației World Vision România. O parte din ateliere sunt desfășurate în perioada dinaintea sărbătorilor de Paște, iar proiectul a început în luna octombrie a anului trecut.
Atelierele la care copiii au participat au avut ca teme: semnificația verbului “a dărui”, semnificația sărbătorilor, rolul familiei și al societății în formarea personalității, mitul “Bătaia este ruptă din rai”, prevenirea și stoparea bullyingului.
Sesiunile sunt parte a programelor „Vreau în clasa a 9-a” și „Pâine și Mâine”, implementate de World Vision România. Adolescenții și copiii participanți sunt din mediul rural, din județele Cluj, Dolj, Vâlcea, Ialomița, Vaslui, Galați, Ilfov, Bacău, Buzău și Călărași.
De asemenea, în cadrul proiectului desfășurat înaintea sărbătorilor de Paște, copiii vor primi o broșură numită “Să aducem împreună o schimbare pozitivă prin iubire, respect și iertare!”. Materialul își propune să le explice copiilor concepte precum „iubirea”, „respectul”, „iertarea”, și le oferă o serie de sfaturi pentru aplicarea acestora.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate