Pentru BRD Groupe-Societe Generale, responsabilitatea socială urmărește 5 axe de intervenție: cultură, educație, sport, mediu și societate civilă, reunite în platforma de sustenabilitate a BRD, Lumea 9, un manifesto care se concentrează pe îngrijirea oamenilor și a planetei noastre.

 „Creștem, gândim și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru generația de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni. O lume în care sunt promovați oamenii și ideile noi, din cultură, educație, sport și societate. O lume diversă, care are respect pentru toate vocile și formele de expresie democratice. O lume în care învățarea este continuă, iar inițiativa, competiția și performanța sunt importante. O lume care nu lasă niciun copil sau tânăr în urmă. O lume în care știința și tehnologia nu sunt nici miracole și nici fatalități, ci domenii în care investim conștient pentru că știm că datorită lor am ajuns la cel mai înalt standard de viață cunoscut vreodată,” se arată în manifesto-ului BRD.

Prima ediție Climate Change Summit, marca BRD

Parte a Lumea 9, anul trecut a avut loc prima ediție a Climate Change Summit, un eveniment inițiat de BRD Groupe Société Générale, în calitate de partener fondator și organizat de Social Innovation Solutions, organizație activă în sustenabilitate, impact social și inovație. Evenimentul a adus liderii comunităților științifice, tehnologice și bancare în prim-planul discuțiilor locale privind impactul schimbărilor climatice. Format din numeroase grupuri cu specialiști în sustenabilitate și finanțare ecologică din întreaga lume, summitul își propune să devină cel mai important eveniment de soluții climatice din Europa Centrală și de Est.

Desfășurat pe parcursul a două zile, în octombrie anul trecut, Climate Change Summit a reunit 70 de speakeri din 15 țări, 462 de participanți în sala Teatrului Odeon și aproape 500 de telespectatori online înregistrați din 19 țări.

„Am pus bazele Climate Change Summit de îndată ce am înțeles că nu avem doar o problemă a schimbărilor climatice, ci și accelerarea îngrijorătoare a acestora. Este foarte important pentru noi toți să realizăm că, pentru a face parte din soluție, fiecare trebuie să participe la schimbare. Scopul final al acestui summit este de a le oferi tuturor impulsul de a contribui la schimbare. Este un proces cu adevărat complex și încă nu avem toate piesele acestui uriaș puzzle. Cu toate acestea, ceea ce se întâmplă în jurul nostru este o dovadă vie că lupta merită dusă până la capăt. Acesta este doar începutul unei inițiative care sperăm să inspire și să promoveze schimbarea”, a declarat François Bloch, CEO al BRD Groupe Societe Generale.

Direcții de intervenție ale BRD prin platforma de sustenabilitate Lumea 9:

Cultură

  • Susținerea tinerei generații
  • Artă contemporană
  • Muzică clasică

Educație, tehnologie & inovație

Proiectele fondate și susținute de BRD merg în direcția educației STEM: programul de robotică pentru liceeni BRD FIRST Tech Challenge Romania, laboratoare de robotică din cadrul Universității Politehnice Bucuresti, programele de accelerare pentru startup-uri tech Innovation Labs și Innovators for Children, cercetarea în domeniul inteligenței artificiale prin parteneriatul cu Applied Data Science Center, Conferința How To Web. Până în prezent aceste programe au reunit elevi, studenți, profesori, tineri antreprenori, experti și au impactat peste 50.000 de beneficiari.

Platforma Școala9, fondată de BRD în 2018, reprezintă un demers de susținere a modernizării educației preuniversitare, precum și un spațiu ce reunește idei și lansează o provocare la dialog tuturor actorilor – profesori, părinti, elevi, factori de decizie, specialiști in educație – cu privire la direcția în care se îndreaptă educația din România. În parteneriat cu Asociația pentru Valori în Educație, BRD dezvoltă programul ALFABETAR, care vizează închiderea decalajelor de literație dintre copii.

Sport

Fie că este vorba de sportivi confirmați, sau de tinere talente, BRD își reafirmă implicarea în promovarea sportului în România. Din 2014, BRD susține handbalul românesc, participând la unele dintre cele mai mari performanțe ale echipei naționale feminine a României (medalie de bronz la Campionatul Mondial în 2015 și locul 4 în Campionatul European în 2018). Parteneriatul cu Federația Română de Handbal se referă, de asemenea, la generația tânără, începând de la vârsta de 12 ani, până la echipele naționale. Mai mult decât atât, banca și-a asumat responsabilitatea de a descoperi tinere talente din medii dezavantajate și promovează sprijinirea femeilor în sport. Totodată, BRD a lansat, în parteneriat cu platforma de jurnalism sportiv Lead.ro, „Neînvinșii”, un proiect editorial care prezintă momente importante din viețile și carierele unora dintre cei mai importanți sportivi români. De asemenea, banca va continua să susțină participarea echipelor românești la competițiile pentru persoanele cu dizabilități, fie ele interne (tenis) sau internaționale (handbal).

Mediu

Ca parte a Grupului Société Générale, un lider în domeniul finanțării schimbărilor climatice, BRD își propune ca prin activitățile, amprenta și acțiunile în societate pe care le sprijină, să aibă un impact pozitiv asupra mediului. BRD a adoptat o abordare holistică, cu perspectivă pe termen lung și a integrat în procesul său decizional evaluarea clienților și tranzacțiilor, din perspectiva riscurilor de mediu și sociale (E&S).

BRD sprijină clienții și tranzacțiile care vizează un obiectiv net pozitiv asupra mediului sau sunt angajați în dezvoltarea durabilă a afacerii. Sectoarele de activități considerate ca motoare ale dezvoltării durabile sunt eficiența energetică, tranziția energetică, managementul deșeurilor, tratarea apei, mobilitatea curată, companiile cu economie regenerativă/circulară, dezvoltările sau achizițiile imobiliare verzi, finanțarea cu impact social.

În anul 2019 banca a lansat inițiativa Fondul BRD pentru Păduri care își propune să finanțeze și să promoveze programe și acțiuni care protejează pădurile din România. În 2020, Fondul pentru păduri s-a implicat în derularea unui program de monitorizare și protejare a unei păduri valoroase din zona Sibiului, alături de Fundatia WWF România și a finanțat începerea unui proiect de împădurire în județul Neamț, pe o suprafată de 60 de hectare.

Societate civilă

Implicarea în comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de intervenţie astfel încât copiii şi tinerii aflaţi în situaţii dificile să poată să îşi dezvolte abilităţile. Banca acordă o importanță deosebită programelor de educaţie şi formare profesională şi contribuie la scăderea numărului de copii care abandonează şcoala, din cauza sărăciei sau a lipsei de motivaţie şi a perspectivei unui viitor.

Anul 2020 a fost marcat de criza generată de pandemia COVID 19, ceea ce a influențat foarte mult și strategia BRD de implicare în societate. Prima parte a anului a stat sub conceptul #Responsabili Împreună,  și a însemnat o mobilizare pentru a susține eforturile făcute de autorități și de societatea civilă, în această perioadă dificilă. În a doua parte a anului, BRD s-a concentrat pe repornirea economiei cu mesajul #RestartămÎmpreună. Suma totală investită în anul 2020 în proiecte pentru societate a fost de aproximativ 10.200.000 RON.

În ceea ce privește solidaritatea socială, angajaţii BRD sunt încurajaţi să se implice în diverse cauze şi primesc o zi liberă pe an pentru voluntariat. Ziua V, programul de voluntariat intern al BRD, încurajează angajații să se implice în proiecte de voluntariat care schimbă în bine comunitățile locale. Mai mult, banca facilitează implicarea și alocă 1 zi/ an/ angajat pentru acțiunile de voluntariat. Lansat în 2018, programul are la bază o platformă online special creată, unde 2.550 de angajați s-au înregistrat pentru a accesa oportunitățile de voluntariat din zone și domenii de intervenție diferite: donarea de sânge, acţiuni în spitale, refacerea curţilor şcolilor, maratoane caritabile, pregătirea cadourilor de Crăciun pentru copii, pregătirea unor mese calde pentru membrii defavorizaţi ai comunităţii: bătrâni, copii, persoane fără adăpost. În 2020, platforma a susținut 22 de acțiuni de voluntariat în întreaga țară, cu focus pe proiecte de solidaritate online sau la distanță.