La 3 ani de la lansarea primului studiu privind obiceiurile de îngrijire a hainelor, Electrolux publică o nouă cercetare de piață, realizată la nivel european, care aduce informații recente în ceea ce privește tendințele actuale ale consumatorilor, în favoarea mediului înconjurător.
Conform studiului lansat de Electrolux, Adevărul despre spălatul hainelor, 35 de milioane de gospodării au scăzut temperaturile de spălare a hainelor la 30°C, ceea ce ar putea duce la o diminuare de până la 1 milion de tone de emisii de carbon degajate în atmosferă. Mai mult, studiul arată că 86% dintre gospodăriile din Europa au încercat o reducere a consumului de energie în ultimul an, iar peste jumătate (56%) au schimbat în totalitate modul de îngrijire a hainelor, urmând ca până în 2025 majoritatea europenilor să opteze pentru condiții de spălare la 30°, dacă tendințele se mențin.
Conform ultimului raport publicat de Grupul Electrolux, în ultimii ani, criza energetică a reprezentat un factor de influență major în schimbarea obiceiurilor în materie de îngrijire a hainelor în avantajul planetei. Astfel, 43% din consumatori utilizează integral capacitatea mașinii de spălat, o treime preferă să poarte hainele de mai multe ori între spălări, să spele hainele noaptea sau să folosească setările Eco. De altfel, consumul energetic se află în topul îngrijorărilor consumatorilor, 83% dintre adulți acordând mai multă atenție în prezent acestui aspect atunci când folosesc aparatele de uz casnic. De asemenea, 58% au menționat ca eficiența energetică va reprezenta un factor major de considerat când vor achiziționa următoarele electrocasnice.
Temperatura cu care sunt spălate hainele are probabil cea mai mare influență asupra costului de energie electrică, asupra emisiilor de carbon și a longevității hainelor, mai mare decât orice alt factor atunci când vine vorba de spălarea hainelor. Conform celui mai recent raport, în prezent, 36% dintre gospodăriile europene spală hainele în principal la 30°C – o creștere cu 10% față de 2020.
62% dintre europeni menționează că își spală hainele pentru a „scăpa de mirosuri”, iar aproape un sfert (23%) au raportat că motivul pentru care spală hainele este senzația de proaspăt spălat.
Un mod ușor pentru consumatori de a reduce costurile și de a diminua impactul asupra mediului constă în explorarea setărilor disponibile pe aparatele de uz casnic. De altfel, în cadrul cercetării derulate de Electrolux, 22% dintre adulți au declarat că nu au citit niciodată instrucțiunile electrocasnicelor deținute, în medie consumatorii folosind doar 3 setări. Astfel, există multe progrese tehnologice care nu sunt exploatate la maxim de către utilizatori.
Despre studiu
Rezultatele cercetării se bazează pe date cantitative colectate de la 14.000 de adulți din 14 piețe europene. Demersurile de colectare și analizare au fost realizate de OnePoll, o companie de cercetare de piață specializată în sondaje, în colaborare cu Grupul Electrolux și partenerii săi. Sondajul a fost realizat în intervalul 20 decembrie 2022 – 16 ianuarie 2023, iar datele au fost colectate de la populația generală din următoarele țări: Belgia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate