Europa ar trebui să-și uniformizeze abordarea privind predarea competențelor digitale pentru o mai bună pregătire a copiilor și pentru a reduce decalajele regionale, arată un nou sondaj al Fundației Vodafone, adresat părinților din 10 țări europene. Studiul evidențiază preocupările legate de calitatea instrumentelor digitale de care beneficiază elevii în școli și necesitatea de a sprijini mai bine profesorii cu îndrumare și formare.
Sondajul realizat de IPSOS Germania pentru Fundația Vodafone, a constatat că, deși părinții sunt optimiști cu privire la potențialul tehnologiei digitale în educație, sunt necesare acțiuni care să asigure constanța resurselor și a infrastructurii pentru a crește oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru elevii de pretutindeni din Europa.
Astfel, 85% dintre părinții chestionați cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competențele digitale, dar doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete și table digitale ar putea ajuta copii să învețe la școală.
Studiul mai relevă că aproape trei sferturi dintre părinți (73%) ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale, iar 85% susțin că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învățare la școală. Susținerea este una puternică în Portugalia, România și Grecia, dar substanțial mai scăzută în Olanda.
„Europa se confruntă cu o lipsă semnificativă de competențe și trebuie să stimuleze alfabetizarea digitală a tinerilor dacă dorește să atingă obiectivele Deceniului Digital. În calitate de părinte, înțeleg de ce părinții sprijină profesorii în eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competențelor digitale, dar mi se par alarmante diferențele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite școli, orașe, regiuni și țări. Programul SkillsUpload Jr al Fundației Vodafone arată că tinerii pot fi ajutați de competențele digitale, motiv pentru care Europa trebuie să acționeze acum pentru a egaliza șansele elevilor”, a declarat Joakim Reiter, Membru în Consiliul de Administrație al Fundației Vodafone.
Misiunea Fundației Vodafone, prin SkillsUpload Jr, este să ofere elevilor și profesorilor abilitățile, încrederea și cunoștințele pentru a prospera într-o societate digitală în creștere. SkillsUpload Jr a ajuns deja la peste 7,8 milioane de elevi și profesori din Europa, oferind resurse educaționale de ultimă oră pentru a face sistemele educaționale echitabile, inovatoare și reziliente, pentru a le permite în mod activ tinerilor să modeleze lumea digitală din jurul lor.
Pentru realizarea studiului, Ipsos Germania a chestionat în perioada 23 februarie – 16 martie 2023, în numele Fundației Vodafone, 1.000 de părinți din 10 țări europene: Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Portugalia, România, Spania, Turcia și Marea Britanie. Grupurile țintă au inclus părinți ai elevilor din școli primare, secundare și gimnaziale.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate