Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s în România, a publicat raportul de sustenabilitate pentru anul 2023. Raportul oferă o perspectivă de ansamblu a activității McDonald’s la nivel național și a impactului economic, social și de mediu, în perioada ianuarie – decembrie 2023. 

McDonald’s pune pe primul loc clienții, angajații, furnizorii și partenerii din industrie și continuă să investească și să se implice în comunitățile din care face parte. În 2023, compania a deschis șase noi restaurante, asigurând servicii de calitate și o experiență cât mai bună. Totodată, McDonald’s a pus la dispoziția angajaților traininguri și oportunități de dezvoltare profesională la nivel național, primind certificarea de angajator de top în România, prin programul „Best Places to Work”, și a consolidat parteneriatele cu furnizorii locali. În ceea ce privește responsabilitatea socială, McDonald’s a susținut activitatea Fundației pentru Copii Ronald McDonald și a extins programul intern de voluntariat, Voluntar@M.

Ne bucurăm să împărtășim pentru al cincilea an la rând rezultatele McDonald’s în România în domeniul sustenabilității. În 2023, am continuat să investim și să ne implicăm activ în comunitate,  am ajuns la 102 restaurante la nivel național și am implementat mai multe inițiative ecologice în restaurantele noastre. În același timp, suntem conștienți că eforturile noastre trebuie să fie constante pentru a ne atinge obiectivele și pentru a deveni o companie mai sustenabilă. Așadar, vom continua să fim transparenți, să analizăm cu atenție acțiunile și impactul nostru asupra mediului și, cu aceeași determinare de până acum, vom lua măsuri pentru a integra noi practici și materiale sustenabile în restaurante”, a declarat Valentin Truță, Director General Premier Restaurants România.

Raportul de sustenabilitate include acțiunile și rezultatele pentru fiecare dintre pilonii de activitate McDonald’s în România.

McDonald’s investește în expansiune și digitalizare

Pentru a fi mai aproape de clienți, McDonald’s a deschis șase restaurante noi în București, Botoșani, Drobeta-Turnu Severin, Craiova, Pitești și Dumbrăvița, ajungând la finalul anului 2023 la un total de 102 restaurante la nivel național. Prin deschiderea acestora s-au creat noi locuri de muncă și oportunități de dezvoltare pentru echipe.

De asemenea, McDonald’s a continuat să investească în soluții digitale, cum ar fi Experience of the Future, care modernizează experiențele din restaurante, reduce timpul de așteptare pentru clienți și ajută la reducerea risipei alimentare în bucătărie. La finalul lui 2023, aproape 90% dintre restaurantele McDonald’s erau dotate cu această tehnologie. Compania va continua investițiile, astfel încât toate unitățile să beneficieze de această experiență.

Totodată, aplicația de mobil McDonald’s a înregistrat peste 4 milioane de descărcări, oferind acces la oferte personalizate, recompense și informații nutriționale despre produse.

Furnizori de încredere pentru ingrediente de calitate

McDonald’s colaborează cu furnizori de încredere, asigurându-se că fiecare ingredient ajunge pe masă cu respect față de mediu, condiții de muncă echitabile și responsabilitate socială. Partenerii care livrează produse către McDonald’s îndeplinesc standarde stricte de calitate și siguranță alimentară. Compania a desfășurat și în 2023 câte un audit de Siguranță Alimentară și unul de Responsabilitate Socială pentru fiecare furnizor ce livrează alimente către restaurantele din țară.

În 2023, 30% din cheltuielile cu furnizorii au mers către producătorii locali, reflectând angajamentul companie de a susține economia locală și comunitățile din care face parte.

McDonald’s a primit certificarea de angajator de top în România

McDonald’s continuă să fie unul dintre cei mai mare angajatori din România la nivelul industriei alimentare. La finalul anului 2023, echipa număra 5.800 de membri, iar din februarie 2024, McDonald’s a depășit pragul de 6.000 de angajați. Acest progres subliniază succesul politicilor companiei de a crea un mediu de lucru sigur, inclusiv și motivant, evidențiat și de rezultatele obținute în sondajele interne, cu un scor de peste 94% în secțiuni precum colaborarea în echipă, relațiile cu managerii, leadership, acțiunile de responsabilitate socială și calitatea politicilor de resurse umane. În plus, McDonald’s a primit certificarea de angajator de top în România, prin programul „Best Places to Work”.

McDonald’s oferă oportunități de dezvoltare profesională și promovează din interior, astfel că pozițiile manageriale ocupate în restaurante sunt atribuite angajaților care au evoluat în companie. În același timp, compania a continuat să încurajeze performanța școlară, acordând burse în valoare totală de 300.000 lei net angajaților studenți cu rezultate deosebite pe plan profesional și academic.

Angajament pentru mediul înconjurător și pentru planetă

2023 a reprezentat un an important pentru McDonald’s în ceea ce privește investițiile în noi măsuri și soluții pentru reducerea cantității de ambalaje folosite în restaurante, implementarea de soluții pentru energie regenerabilă, utilizarea unor materiale sustenabile și diminuarea amprentei de carbon. Compania a introdus în toate restaurantele tăvi din plastic 100% reciclat și în 4 restaurante noi de tip Drive-Thru a integrat panouri fotovoltaice pentru consumul propriu. De asemenea, 60% dintre restaurantele McDonald’s au coșuri de colectare separată, destinate clienților. Angajamentul McDonald’s este de a folosi 100% ambalaje din surse regenerabile, reciclabile sau certificate până în anul 2025. În prezent, acest obiectiv a fost atins în proporție de 95%.

Mai mult, grupul Premier Capital, în colaborare cu echipele globale McDonald’s, contribuie activ la inițiativele internaționale privind schimbările climatice. Aceste eforturi includ implementarea strategiei de zero emisii de carbon până în 2050, măsuri de protejare și conservare a pădurilor, precum și reducerea emisiilor asociate cu producția de carne de vită.

Implicare în comunitate

McDonald’s se implică activ în proiecte care sprijină educația și sănătatea. În calitate de partener de misiune al Fundației pentru Copii Ronald McDonald, compania susține Casele Ronald McDonald în România și oferă sprijin familiilor în momente vulnerabile. În 2023, prin campania de strângere de fonduri derulată, s-au colectat donații în valoare de peste 3 milioane de lei pentru a oferi ajutor familiilor din România care au copiii spitalizați.

Pentru a încuraja implicarea echipei în acțiuni de voluntariat și susținerea comunităților locale, McDonald’s a continuat și în 2023 programul național intern Voluntar@M prin implicarea angajaților în acțiuni de ecologizare, plantare sau sprijin pentru Casele Ronald McDonald.