Peste 1.500 de liceeni și 650 de profesori de gimnaziu și liceu participă în campania “Ești super ok fără să bei! Adolescență fără alcool” la sesiuni de informare care își propun să atragă atenția asupra riscurilor pe care le implică consumul de alcool înainte de împlinirea vârstei de 18 ani.
Campania are ca obiectiv prevenirea și combaterea consumului de alcool în rândul minorilor și marchează o nouă ediție a programului de informare și educare „Suntem Mulți” demarat în 2015 de Spirits România, asociația reprezentativă a producătorilor și distribuitorilor de băuturi spirtoase din România. Campania se desfășoară în perioada mai-octombrie 2023 cu sprijinul Ministerului Educației și în parteneriat cu Agenția Națională Antidrog, Consiliul Național al Elevilor și Kaufland România.
În România, 82% dintre adolescenții de 16 ani au consumat cel puțin o dată o băutură alcoolică, arată ultimul studiu ESPAD. Conform raportului INSP, aproape 40% dintre adolescenții români cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani au declarat că au avut cel puțin un episod de consum excesiv de alcool în ultima lună, iar 1 din 5 băieți s-a îmbătat pentru prima dată înainte de vârsta de 13 ani.
Campania lansează un dialog cu adolescenți, părinți și profesori prin intermediul workshop-urilor, materialelor create și canalelor online, pentru o informare corectă asupra consecințelor consumului de alcool în rândul minorilor și încurajarea alegerilor responsabile și a activităților sănătoase de petrecere a timpului liber.
“Campania “Ești super ok fără să bei! Adolescență fără alcool” face parte din angajamentul de lungă durată al industriei noastre de a crește gradul de conștientizare a efectelor consumului de alcool în rândul minorilor și a pericolului la care aceștia se expun. Suntem onorați să beneficiem în acest demers de sprijinul Ministerului Educației, al Agenției Naționale Antidrog, al Consiliului Național al Elevilor și al Kaufland România și sperăm ca mesajul nostru să ajungă la cât mai mulți adolescenți,” a declarat Tudor Furir, președintele Spirits România.
În luna mai, alături de partenerii campaniei, a fost implementată în licee din București o primă serie de workshop-uri susținute de Dr. Ioan Mirea, medic rezident psihiatru, și specialiști din cadrul Agenției Naționale Antidrog. Acestea constau în activități interactive pentru înțelegerea efectelor nocive ale consumului de alcool la nivelul stării de sănătate și implicațiile negative pe care le generează din perspectiva relațiilor cu familia, profesorii și prietenii. Creatoarea de conținut Ines Stana s-a alăturat campaniei și participă la aceste activități interactive, povestind totodată propriile experiențe din adolescență.
„Astfel de workshop-uri sunt esențiale în educația non-formală a elevilor. Avem nevoie să discutăm și despre subiecte mai sensibile, astfel încât să captăm atenția adolescenților prin informații și metode pe care nu le pot găsi pe Internet. Felicităm toate aceste inițiative și rămânem deschiși spre a le sprijini,” declară Lucian Cismaru, președintele Consiliului Municipal al Elevilor București.
„Consumul de alcool în rândul minorilor nu este doar o problemă, ci o criză socială care afectează dezvoltarea tinerei generații. Consecințele sunt alarmante și dezvăluie un pericol ascuns, dar profund real pentru sănătatea și dezvoltarea lor. Este vital să înțelegem: nu există un consum sănătos de alcool indiferent de vârstă, și faptul că acesta a fost normalizat în societate nu îl face mai puțin devastator. Un angajament ferm în combaterea acestei amenințări prin campanii de informare și educație devine, astfel, esențial”, spune Dr. Ioan Mirea, medic rezident psihiatru la Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Al. Obregia”, implicat în proiect.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate