Uniunea Română a Producătorilor de Cosmetice și Detergenți (RUCODEM) a lansat Proiectul privind Eficiența Resurselor Produselor Pudră în România (Product Resources Efficiency Project Powder Romania) – PREP P RO, o inițiativă voluntară similară celei lansate de A.I.S.E. (Asociația Internațională pentru Săpunuri, Detergenți și Produse de întreținere – www.aise.eu) în domeniul detergenților de rufe pudră universali utilizați în gospodăriile din Europa (PREP-P3). Inițiativa voluntară propune dezvoltarea și încurajarea deprinderilor consumatorilor români către modele mai durabile în domeniul spălării rufelor, cu detergenți pudră, mai concentrați.

Inițiativa are susținerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). RUCODEM va derula o campanie de comunicare, cu durata de trei luni, pentru informarea publicului român cu privire la dozarea corecta, în vederea unui consum durabil pentru detergenții de rufe pudră de uz casnic, concentrați, pentru a avea un impact pozitiv asupra mediului.

Inițiativa PREP P RO face apel la responsabilitățile societale ale producătorilor de detergenți și le mulțumim celor care au aderat la acest proiect, confirmând angajamentul de a sprijini o îmbunătățire continuă a durabilității produselor lor. Totodată, cu ajutorul unei campanii de informare, consumatorii vor fi informați cu privire la noile dozări recomandate și încurajați să le urmeze astfel să contribuie la reducerea impactului asupra mediului. , spune Mihaela Rabu, director general RUCODEM.

Inițiativa voluntară PREP P RO este similară celor lansate de A.I.S.E. (Asociația Internațională pentru Săpunuri, Detergenți și Produse de întreținere – www.aise.eu) în domeniul detergenților de rufe pudră universali utilizați în gospodăriile din Europa (PREP-P). După implementarea completă a inițiativei desfășurată la nivelul celorlalte țări europene, A.I.S.E. a identificat următoarele potențiale reduceri cu privire la mediu: peste 115.000 de tone de substanțe chimice mai puține; peste 8.000 de tone de ambalaje mai puține; cu aproximativ 6.000 de transporturi cu camionul mai puține.

A.I.S.E.  felicită RUCODEM pentru lansarea și în România a inițiativei voluntare a industriei de detergenți pudră de rufe cu formule concentrate, pentru a le oferi consumatorilor produse mai sustenabile, menținând în același timp un nivel ridicat de performanță. Beneficiile pentru consumatori și mediu sunt semnificative prin reducerea ingredientelor, ambalajelor și transportului, contribuind astfel și la reducerea emisiilor de CO2 și la atenuarea schimbărilor climatice,” declară Susanne Zänker, director general al A.I.S.E.

Pentru a îmbunătăți durabilitatea procesului de spălare a rufelor, companiile participante la inițiativa RUCODEM își reformulează detergenții pudră obișnuiți într-o formă mai concentrată.

Toți detergenții pudră concentrați introduși pe piață în contextul PREP P RO vor fi semnalizați cu ajutorul unor pictograme plasate pe partea frontală a fiecărui ambalaj și corespunzătoare tabelului de dozare, pentru a asigura cea mai bună vizibilitate și astfel identificarea ușoară a produselor concentrate. Aceste imagini vizuale vor oferi, într-un mod ușor de înțeles, informații cheie despre nivelul de concentrare și vor informa consumatorii despre dozarea adecvată.

Datorită detergenților pudră concentrați, consumatorii vor folosi mai puțin produs pentru a spăla aceeași cantitate de rufe, cu aceeași calitate a rezultatelor finale. Campania PREP P RO îi va încuraja să schimbe și să dezvolte noi obiceiuri de dozare, să folosească mai puțin detergent pudră pentru a spăla aceeași cantitate de rufe cu aceeași calitate a rezultatului final. Aceștia vor putea să reducă impactul asupra mediului de asemenea utilizând cea mai scăzută temperatură recomandată, să evite umplerea insuficientă a mașinii de spălat rufe și să dozeze în funcție de gradul de murdărire al articolelor de îmbrăcăminte și de nivelurile de duritate a apei.

Proiecte similare cu PREP P RO, desfășurate în Europa în anii anteriori, s-au dovedit a fi benefice pentru toți factorii implicați – pentru mediu si pentru consumatori. Au fost folosite mai puține ingrediente, mai puține materiale de ambalare, s-a consumat mai puțină energie și consumatorii au devenit mai implicați în a contribui la o îmbunătățire continuă a durabilității.