Prezentă pe piața locală din anul 1995, Nestlé își începe activitatea în România cu doar șase angajați. În prima etapă, principalul rol era importul de cereale, cafea, hrană pentru bebeluși, supa MAGGI și condimente. În prezent, Nestlé România este parte integrantă a eco-sistemului local, partener al comunităților, al retailerilor și un angajator de top, iar misiunea companiei este să furnizeze produse de cea mai înaltă calitate și să aducă valoare adăugată pe partea de proiecte și programe educaționale.
La nivel global, ambiția companiei în direcția dezvoltării durabile este ca la nivel global să atingă zero emisii nete până în 2050, prin tranziția la energie regenerabilă în proporție de 100%, prin dezvoltarea de ambalaje alternative, prin inovarea în rețete și, nu în ultimul rând, prin implicarea concretă în activități care să ducă la creșterea gradului de biodiversitate și reducerea cantității de CO2 prin plantări de copaci. De altfel, Nestlé și-a luat angajamentul să planteze la nivel global 20 de milioane de copaci pe an.
Produse sustenabile și accent pe agricultură regenerativă
Cum unul dintre obiectivele declarate ale companiei pentru acest an este continuarea investițiilor în dezvoltarea portofoliului de produse sustenabile prin inovație, cu un impact redus asupra mediului, în ultimii ani au fost lansate mai multe produse alimentare și băuturi bazate pe plante, cu emisii mai scăzute de dioxid de carbon.
Brandul va investi la nivel global peste 1 miliard de euro până în anul 2030 în Planul NESCAFÉ 2030, susținut de finanțarea Nestlé pentru agricultura regenerativă, ca urmare a angajamentului grupului de a accelera tranziția către un sistem alimentar regenerativ și a ambiției de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră.
Agricultura regenerativă este o abordare a practicilor agricole cu scopul de a îmbunătăți sănătatea și fertilitatea solului, precum și de a proteja resursele de apă și biodiversitatea. Solurile mai sănătoase sunt mai rezistente la impactul schimbărilor climatice și pot crește producția, contribuind la îmbunătățirea mijloacelor de trai ale fermierilor. NESCAFÉ va oferi fermierilor programe de training, asistență tehnică și plante de cafea de calitate pentru a favoriza tranziția la practicile regenerative de cultivare a cafelei.
Agricultura regenerativă contribuie, de asemenea, la eliminarea dioxidului de carbon din atmosferă și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. De aceea, agricultura regenerativă este o parte cheie a parcursului Nestlé Zero Net. NESCAFÉ își propune să contribuie la angajamentul Zero Net al Nestlé de a reduce la jumătate emisiile de gaze cu efect de seră până în 2030 și de a ajunge la zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050.
Nu în ultimul rând, NESCAFÉ își propune ca proveniența cafelei să fie din surse 100% responsabile până în 2025, în timp ce 20% din cafea să provină din metode agricole regenerative până în 2025 și 50% până în 2023, ca parte a obiectivului Nestlé pentru ingredientele sale cheie.
„Schimbările climatice pun sub presiune zonele de cultivare a cafelei. Pe baza experienței de 10 ani a Planului NESCAFÉ, ne accelerăm activitatea pentru a combate schimbările climatice și pentru a aborda provocările sociale și economice din lanțurile valorice NESCAFÉ”, a declarat David Rennie, Head of Nestlé Coffee Brands.
Creșterea temperaturilor va reduce suprafața potrivită pentru cultivarea cafelei până la 50% până în 2050. În același timp, aproximativ 125 milioane de oameni depind de cafea pentru existența lor și se estimează că 80% dintre familiile cultivatoare de cafea trăiesc în sau sub pragul sărăciei. De aceea, sunt necesare acțiuni pentru a asigura sustenabilitatea cultivării cafelei.
Și pentru că un alt ingredient de bază în activitatea de producție a Nestlé este cacaoa, compania pune în aplicare un nou plan de investiții pentru a asigura sustenabilitatea fermelor de cacao, în valoare de peste 1.3 miliarde euro până în 2030. În centrul acestui plan se află un accelerator de finanțare, care are ca scop îmbunătățirea calității vieții familiilor de fermieri de plantații de cacao, în paralel cu promovarea practicilor de agricultură regenerativă și a egalității de gen. Ca atare, fermierii vor încasa o anumită sumă de bani pe care să o folosească în diferite scopuri, unul dintre ele fiind înscrierea copiilor la școală. Fermierii care lucrează pe plantațiile de cacao se confruntă în prezent cu provocări imense, printre care se numără sărăcia profundă în mediul rural, creșterea riscurilor climatice în zonele în care aceștia locuiesc și muncesc precum și lipsa accesului la servicii financiare și infrastructură de bază pentru furnizarea apei și a serviciilor de educație și sănătate.
Grija față de mediu, în vârful priorităților
În ultimii doi ani, Nestlé și-a redus emisiile absolute de gaze cu efect de seră, chiar dacă volumul său de afaceri a crescut semnificativ. Mai exact, a obținut o reducere de 4 milioane de tone de CO2, de exemplu, prin trecerea la energia electrică din surse regenerabile sau prin încurajarea utilizării îngrășămintelor naturale în agricultură.
În ceea ce privește ambalajele reciclabile, Nestlé și-a propus să transforme ambalajele sale în ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile până în 2025 și să reducă utilizarea materialelor plastice noi, cu o treime, tot pe același orizont de timp. Compania a trecut anul trecut la ambalaje 100% reciclabile pentru brandul de dulciuri Smarties, iar pentru Divizia Nespresso a Nestlé România, în 2018 a lansat un program de reciclare a capsulelor de cafea și a creat infrastructura de colectare și reciclare necesară.
„Este nevoie pregnantă de colaborare și parteneriate public-private pentru a interveni în domenii precum educația sustenabilă și dezvoltarea durabilă a societății de mâine. Tocmai de aceea, Nestlé investește de peste 12 ani în proiectele educaționale din domeniul nutriției și educației pentru mediu, deoarece considerăm că educația tinerei generații va duce la schimbări pozitive și efecte pe termen lung. În viitor, carbonul va fi noua calorie, adică consumatorii vor fi foarte atenți și vor calcula emisiile de carbon, alegând produsele care au o amprentă asupra mediului cât mai mică”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé România.
Acesta este de altfel, unul dintre motivele pentru care, Nestlé România a lansat anul trecut Pădurea de Miere, reunind toate proiectele și programele de împădurire și biodiversitate din România, și plantând, în parteneriat cu Asociația Mai Mult Verde, 20.000 de puieți de salcâm în Comuna Mârșa din județul Giurgiu. Realizată sub umbrela pilonului de sustenabilitate “Nestlé for a Waste Free World”, acțiunea de împădurire vine în completarea acțiunilor de ecologizare din 2019, plantarea de puieți de salcâm și de molid din 2020 și 2021. Puieții de salcâm vor fi plantați pe 4 hectare, iar aceștia vor aduce polenizatori în zonă și vor ajuta la prevenirea degradării solului.
Consumatorii devin (și) mai atenți la brandurile sustenabile
La începutul anului trecut, Nestlé împreună cu agenția de research Masmi au realizat un studiu în domeniul nutriției în zona de sud-est a Europei, acolo unde Nestlé activează. Studiul a scos la iveală mai multe diferențe de comportament și de consum. Astfel, românii conștientizează cel mai mult impactul alegerilor alimentare asupra sustenabilității mediului (64%), în timp ce bulgarii într-un procent de 51% și sârbii numai 35%. Printre factorii decisivi în alegerile alimentare, românii au menționat în ordinea importaței: ingredientele (72%), prețul (71%), valorile nutriționale (62%), sursa locală (61%) și producția din surse sustenabile (60%).
Toate aceste date arată că, atât pe plan internațional cât și în România, consumatorii pun din ce în ce mai mult preț pe sustenabilitatea companiilor din spatele brandurilor pe care le consumă. Acest lucru înseamnă că doar acele companii care vor demonstra prin produsele și serviciile pe care le oferă că își îndeplinesc angajamentele față de mediu și societate vor intra în competiție pentru mintea și portofelul consumatorilor.
articole recomandate