Potrivit celor mai recente date ale World Economic Forum, la ora actuală, aproximativ 1,3 miliarde de oameni din întreaga lume – reprezentând 17% din populația globală – trăiesc cu o formă de dizabilitate, fiind este cel mai mare grup minoritar la nivel mondial. Cu toate acestea, doar 4% dintre afaceri sunt concentrate pe a face ofertele lor incluzive pentru persoanele cu dizabilități. Ca urmare, persoanele cu dizabilități sunt adesea ignorate ca și clienți, li se refuză accesul la locuri de muncă, iar rata actuală de ocupare a forței de muncă la nivel global pentru persoanele cu dizabilități este la jumătate față de cea a persoanelor fără dizabilități. În plus, la locul de muncă, persoanele cu dizabilități se confruntă adesea cu standarde inegale de angajare și promovare, salarii inegale pentru muncă egală și segregare ocupațională.
Dincolo de imperativul moral, există un argument solid din punct de vedere al afacerilor pentru incluziunea persoanelor cu dizabilități. Costul excluderii persoanelor cu dizabilități reprezintă până la 7% din PIB în unele țări. Cu venituri cu 28% mai mari, dublarea venitului net, marje de profit cu 30% mai mari și o achiziție și retenție puternică a talentelor din următoarea generație, o strategie de afaceri incluzivă pentru dizabilități promite un return on investment semnificativ.
Kaufland devine prima companie din România parte din rețeaua globală The Valuable 500. The Valuable 500 a fost lansată în 2019 la Forumul Economic Mondial, având ca scop redefinirea standardelor globale pentru egalitate și incluziunea persoanelor cu dizabilități. Inițiativa vizează implicarea a 500 de companii private pentru a valorifica potențialul economic și social al celor 1.3 miliarde de persoane cu dizabilități la nivel mondial. Mai mult, retailerul a anunțat recent dezvoltarea de parteneriate cu două dintre cele mai mari platforme locale dedicate candidaților, eJobs și Undelucram.ro.
„The Valuable 500 este o forță a schimbării, iar aderarea Kaufland România întărește capacitatea noastră de a folosi puterea companiilor pentru a impulsiona transformarea sistemică. Aplaudăm angajamentul lor de a promova incluziunea persoanelor cu dizabilități și așteptăm cu nerăbdare să colaborăm pentru a construi un viitor mai echitabil pentru toți.”, a declarat Katy Talikowska, CEO, The Valuable 500.
Pe lângă continuarea demersurilor de accesibilizare a spațiilor fizice din magazinele și sediile companiei, Kaufland este una dintre primele organizații locale care a început să facă demersuri pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități în mediul online. Astfel, compania își dorește să asigure candidaților cu dizabilități posibilitatea de a aplica online la cele peste 500 de locuri de muncă pe care angajatorul le are deschise pentru aceștia, pe diferite platforme.
„Niciun actor economic nu poate, de unul singur, acoperi toate nevoile de accesibilitate. Prin urmare, credem că parteneriatele locale și globale sunt importante pentru a avea un impact real. Suntem mândri să fim prima organizație din România care se alătură The Valuable 500, cea mai mare rețea globală dedicată incluziunii persoanelor cu dizabilități. Totodată, colaborăm cu eJobs și Undelucram.ro, alături de Accessi+, pentru a facilita accesul online al persoanelor cu dizabilități la locurile de muncă. Chiar dacă este un subiect mai puțin cunoscut, multe dintre persoanele cu dizabilități sau cu diferite deficiențe întâmpină dificultăți în navigarea pe internet, în special pe site-urile care nu sunt accesibile. De aceea, transformarea mediului digital într-un loc mai accesibil și prietenos pentru toți utilizatorii reprezintă pentru noi o continuare firească a demersurilor pe care le-am început deja pentru accesibilizarea spațiilor fizice din magazinele și sediile companiei.”, a declarat Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding, Kaufland România.
Accesibilizarea digitală face parte din angajamentele companiei pentru viitor, asumate odată cu aderarea la The Valuable 500, alături de creșterea numărului de angajați cu dizabilități în organizație și continuarea demersurilor de conștientizare cu privire la importanța incluziunii. Compania a inițiat deja un audit de accesibilitate pentru site-ul său de cariere, cariere.kaufland.ro, și a adaptat comunicarea pe anumite canale online pentru a asigura accesul la informații persoanelor nezăvătoare și celor care folosesc tehnologii asistive, precum și accesibilizarea documentelor electronice și oferirea de traininguri de formare.
articole recomandate