Brand Inclusion Index, un studiu global realizat de Kantar, arată că 75% dintre consumatori menționează că elementele ce țin de diversitate și incluziune ale mărcilor, le influențează deciziile de cumpărare.

O altă concluzie a studiului arată că discriminarea este o practică mai răspândită în economiile emergente (64%) decât în piețele dezvoltate (36%), ceea ce ar putea împiedica creșterea brandurilor în aceste regiuni. Totodată, persoanele cu dizabilități (81%) și persoanele LGBTQ+ (62%) raportează cele mai ridicate rate de discriminare subliniind necesitatea unor eforturi specifice pentru a crea un climat mai favorabil incluziunii.

În clasamentul Kantar al celor mai incluzive branduri din lume, Google, Amazon, Nike, Dove și McDonald’s ocupă primele cinci locuri la nivel global. Aceste mărci au fost cele mai apreciate de consumatori pentru că au dat un exemplu pozitiv, au demonstrat un angajament autentic față de diversitate, echitate și incluziune (DE&I).

La Google, construim produse și servicii pentru toată lumea. Angajamentul nostru de a crea produse și servicii incluzive, echitabile și accesibile nu se bazează pe o singură echipă, ci este o preocupare la nivelul întregii companii. Oamenii pentru care le proiectăm provin din diferite țări, etnii, poziții socio-economice și comunități ale persoanelor cu dizabilități. Aceste medii variate fac necesare diferite modele mentale și contexte de utilizare. Acesta este motivul pentru care continuăm să colaborăm cu diversele comunități pentru a le înțelege direct nevoile și pentru a dezvolta produse cu adevărat utile lor„, a declarat Annie Jean-Baptiste, Fondator și Director pentru Produse Incluzive și Echitabile în cadrul Google.

Dintre brandurile care completează top cinci la nivel mondial, Dove a fost apreciat pentru reprezentarea clara si consecventă a femeilor din toate mediile, în timp ce Nike a fost recunoscut pentru sprijinul său față de comunitatea LGBTQ+.

Este un mit că marketingul incluziunii este despre a face marketing adresat minorităților. Marketingul incluziunii este un marketing expansiv. Una dintre modalitățile fundamentale de a crește brandul dvs. este să predispuneți cât mai mulți oameni la acesta. Iar când brandurile exclud anumite categorii de consumatori – fie pentru că acești oameni nu se simt bineveniți atunci când fac cumpărături în magazin, fie pentru că nu se simt reprezentați de reclamele lor – sunt oportunități ratate ușor”, a declarat Valeria Piaggio, Coordonatoarea Diviziei de Diversitate, Echitate și Incluziune din Kantar.

Reprezentanții Kantar mai atrag atenția că Milenialii și Generația Z acordă prioritate diversității și incluziunii mai mult decât alte grupuri și, pe măsură ce aceste două segmente cresc ca dimensiune și putere de cumpărare, aceste așteptări ale lor vor avea mai multă greutate.

Studiul Kantar Brand Inclusion Index este un sondaj la care au participat 20.300+ respondenți din 18 țări: Brazilia, Canada, Columbia, Republica Cehă, Franța, Germania, India, Italia, Japonia, Kenya, Mexic, Olanda, Nigeria, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și Statele Unite. Kantar s-a asigurat că eșantionul a fost unul reprezentativ pentru populațiile excluse în mod obișnuit.