În luna de conștientizare a sănătății bărbaților, Janssen a dat startul campaniei „Care-i treaba cu prostata?”, prin care își propune să crească gradul de conștientizare și să încurajeze bărbații să adopte un comportament preventiv și responsabil.
Conform datelor Globocan, în România, cancerul de prostată este cea mai frecventă afecțiune malignă pentru bărbați și a treia cea mai frecventă cauză de deces dintre afecțiunile oncologice. Rata de incidență ridicată a acestei boli subliniază necesitatea unei conștientizări sporite și a unui angajament pentru diagnosticare timpurie și prevenție.
Rezultatele studiului realizat anul trecut, arată că, deși majoritatea bărbaților români sunt conștienți de existența prostatei, există un deficit semnificativ de cunoștințe în ceea ce privește diagnosticarea cancerului de prostată și importanța testului PSA. Doar 25% dintre respondenți știau cum se stabilește un diagnostic de cancer de prostată, iar 73% nu știau ce este testul PSA.
”Conștientizarea și prevenția sunt pilonii centrali în lupta împotriva cancerului de prostată. Testul PSA, un simplu examen de sânge, inclus în setul gratuit anual de analize, rămâne instrumentul esențial în diagnosticarea precoce a acestei boli. Recomandăm cu insistență bărbaților de peste 40-45 de ani, mai ales celor cu un istoric familial al bolii, și tuturor celor peste 50 de ani să includă acest test în evaluările lor medicale anuale.”, explică Dr. Cristian Benza, Medical Affairs Director al Johnson & Johnson România.
Campania „Care-i treaba cu prostata?”, inițiată de Janssen România și susținută de mai multe asociații medicale din România, își propune să informeze bărbații români referitor la propria anatomie și de ce e necesar sa adopte un comportament preventiv în ceea ce privește cancerul de prostată.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate