Beko, unul dintre liderii globali ai industriei de electrocasnice, lansează în România prima sa expoziție de artă cu imagini generate de inteligența artificială, cu scopul de a transmite un mesaj de impact despre importanța conservării apei. Expoziția este organizată împreună cu Muzeul Imersiv al Noilor Arte (MINA), cel mai mare centru de new media art din Europa de sud-est.

Până pe 17 decembrie, arta și tehnologia se întâlnesc într-o experiență supradimensionată, al cărei mesaj puternic și profund despre protejarea apei surprinde prin abordarea sa execuțională. Expoziția „SaveWater – Puterea apei întâlnește inteligența artificială” propune o călătorie vizuală care subliniază frumusețea acestei resurse vitale, printr-un material video realizat cu ajutorul inteligenței artificiale. Pornind de la rezultatele studiilor privind obiceiurile de consum și comportamentele consumatorilor, a fost realizată o serie de 15 imagini pentru a ilustra cantitatea de apă care poate fi economisită prin utilizarea mașinilor de spălat vase, comparativ cu spălatul manual.

Vizitatorii MINA sunt invitați la un exercițiu de conștientizare pentru a înțelege în cel mai plastic mod cum pot contribui, prin acțiunile și alegerile din propriile locuințe, la un viitor mai sustenabil. Fiecare imagine spune o poveste despre însemnătatea apei și ne amintește să acționăm într-un mod responsabil pentru a proteja această resursă vitală. Expoziția face parte din campania Beko “SaveWater – Schimbarea începe cu fiecare picătură de apă”.

”Această expoziție reprezintă un demers inedit pentru brandul Beko și o continuare firească a inițiativei de implicare în promovarea unui stil de viață sustenabil. Considerând ca foarte importantă responsabilizarea și implicarea fiecăruia dintre noi, ne-am dorit să transmitem acest mesaj de o manieră profundă și am ales să generăm cu ajutorul inteligenței artificiale, o colecție de imagini care atrag atenția asupra importanței apei”, a declarat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic.

”Prin această expoziție, propunem publicului larg noi experiențe, care ne aduc mai aproape de natură, artă, dar și de tehnologie. Îi invităm pe români să ni se alăture atât pe platforma Beko, cât și trecând pragul MINA, amintindu-le că schimbarea începe cu fiecare picătură de apă, iar protejarea Planetei este în mâinile fiecăruia dintre noi”, a adăugat Raluca Cocu, Senior Brand Manager Beko Brand.

Expoziția organizată de brand este o extensie a platformei digitale Beko SaveWater, dedicată segmentului de mașini de spălat vase. Platforma oferă informații și resurse menite să schimbe percepții neîntemeiate potrivit cărora spălatul manual al vaselor ar fi preferat din anumite puncte de vedere în comparație cu utilizarea unei mașini de spălat vase, mituri adesea întâlnite în rândul consumatorilor.

Grație tehnologiei SaveWater, lansată de companie în premieră în 2022, mașinile de spălat vase Beko care o integrează pot avea un consum de doar 6,9 litri de apă la programul Eco, ceea ce reprezintă o reducere a cantității de apă cu 27% comparativ alte mașini de spălat vase Beko. Prin această tehnologie, ultima apă curată din etapa de clătire este păstrată și utilizată la începutul următorului ciclu de spălare.