Pentru clienții retail ai ING, 2022 a însemnat accesul la produse dedicate alegerilor sustenabile prin condiții preferențiale pentru finanțarea achiziției de panouri solare, automobile cu emisii reduse și a imobilelor cu certificat energetic A, construite după 2021.

În zona de business, a fost sprijinită tranziția antreprenorilor către practici durabile prin soluții de finanțare și publicarea unui ghid de identificare-procesare facilă a tranzacțiilor sustenabile. Printre finanțările acordate de bancă în sprijinul sustenabilității, se numără un împrumut de 6 milioane de euro acordat grupului român Promateris, lider pe segmentul de ambalaje compostabile în Europa Centrală și de Est, pentru dezvoltarea capacității de producție, dar și un credit de 2 milioane de euro pentru Simtel Team, companie românească de inginerie şi tehnologie, pentru achiziția și instalarea de panouri solare.

În segmentul companiilor mari, ING a participat la creditul sindicalizat în valoare de 127 milioane de euro acordat Green Group, lider de piață în sectorul reciclării deșeurilor, și a sprijinit investițiile verzi prin credite bilaterale în valoare de 35 milioane de euro.

În 2022, ING Bank România a donat prin parteneriate cu societatea civilă 1,4 milioane de euro, în principal pentru proiecte ce sprijină protecția mediului, dar și pentru acțiuni caritabile sau ajutor umanitar pentru refugiatii ucraineni. Peste 187.000 de euro au fost donați de clienții ING în campaniile de donații Home’Bank pentru refugiații ucraineni și proiecte de reconstrucție ecologică, iar angajații ING au efectuat 1798 de ore de voluntariat și au donat peste 40.000 de euro în campanii de donații precum Dăruiește Ziua Ta, Adoptă un proiect sau Swimathon.

“Dincolo de performanța financiară, suntem mândri de acțiunile concrete întreprinse în domeniul sustenabilității, atât pentru reducerea amprentei proprii de carbon, dar și pentru facilitarea tranziției către o economie verde a clienților noștri. ING Bank, prin angajații și acțiunile sale, rămâne un membru responsabil al comunității care o găzduiește și vom continua să creăm impact pozitiv în sectorul financiar-bancar și în societate”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Tot în 2022, prin intermediul proiectului de educație financiară desfășurat de ING (Banometru), peste 1.800 de persoane au beneficiat de sesiuni de coaching 1:1 și peste 270.000 de persoane au fost sprijinite prin instrumente online sau offline.