Plasticul de unică folosință, adică plasticul folosit o singură dată și aruncat, este unul dintre cele mai dăunătoare materiale pentru mediul înconjurător, iar 91% din tot plasticul produs la nivel mondial este de unică folosință. Plasticul durează sute de ani pentru a se descompune și poate elibera substanțe chimice dăunătoare în mediu. Și în ciuda creșterii gradului de conștientizare a cât de periculos este, producția de plastic se va dubla în următorii 20 de ani.

De Ziua Mondială a Mediului, Google s-a alăturat apelului global de combatere a poluării cu plastic și a identificat șapte moduri prin care fiecare dintre noi poate face acest lucru.

1. Facilitarea reciclării

Uneori este dificil să ne dăm seama ce obiecte personale sunt reciclabile, inclusiv bunuri din plastic precum sticle, pungi sau haine, și unde să le reciclăm.

În 2021, Google a introdus un nou grup de atribute de reciclare pentru Profilurile de afaceri Google în Căutare (Search) și Hărți (Maps), permițând companiilor și magazinelor locale să arate serviciile de reciclare pe care le oferă și ajutând oamenii să partajeze aceste informații cu alții din comunitatea lor. Acum puteți căuta locații de reciclare din apropiere – prin căutări precum „reciclare sticle de plastic lângă mine” – în toată lumea.

2. Ajutați oamenii să găsească articole second-hand

Nu este un secret pentru nimeni faptul că industria modei contribuie în mod semnificativ la emisii și deșeuri: îmbrăcămintea este responsabilă pentru aproximativ patru procente din emisiile de carbon. Mai mult, în fiecare an industria modei folosește 342 de milioane de barili de petrol pentru a produce fibre pe bază de plastic, cum ar fi poliester, nailon sau acril.

Google a introdus noi funcții în Cumpărături Google pentru a ajuta oamenii să facă alegeri mai sustenabile în materie de modă, cum ar fi cumpărături pentru articole second-hand. În Căutare, veți vedea etichete care evidențiază produsele second-hand, astfel încât să fie mai ușor să luați decizii de cumpărături mai ecologice.

3. Reducerea deșeurilor prin învățarea automată

Mai puțin de 10% din resursele noastre globale sunt reciclate și aproape o cincime din articolele care sunt trimise la fabricile de reciclare nu ar trebui să fie acolo. Acest lucru este agravat de ineficiența și inexactitatea proceselor de sortare a deșeurilor la unitățile de recuperare a materialelor.

Pentru a ajuta la combaterea acestor probleme, Google a introdus CircularNet, un set de algoritmi de învățare automată și IA pentru a sprijini modul în care unitățile de gestionare a deșeurilor identifică, sortează, gestionează și reciclează materialele.

Continuă astfel îmbunătățirea modelelor în parteneriat cu experți în gestionarea deșeurilor și industriile de reciclare. Cu timpul, CircularNet va permite strategii de reciclare mai bune și mai eficiente.

4. Sprijinirea altora concentrată pe schimbarea

Este importantă susținerea altora cu idei mari pentru a face față acestor provocări. Beneficiarul Google.org Gringgo, de exemplu, folosește tehnologia pentru a îmbunătăți sistemele de gestionare a deșeurilor. Au lansat o serie de aplicații, inclusiv una pentru lucrătorii deșeurilor pentru a urmări cantitatea și tipul de deșeuri pe care le colectează. În primul an, echipa Gringgo a reușit să îmbunătățească ratele de reciclare cu 35% în satul lor pilot, Sanur Kaja din Bali. Azure Alliance, un beneficiar al AVPN APAC Sustainability Seed Fund susținut de Google.org, a adoptat o abordare mai practică. Ei au dezvoltat Azure Fighter, o barcă fără pilot și complet electrică care culege resturile plutitoare precum plasticul din porturi, lacuri, iazuri și căi navigabile.

Google for Startups a căutat, de asemenea, companii axate pe utilizarea tehnologiei pentru a rezolva provocările de sustenabilitate. Prin intermediul unui accelerator, echipa a oferit mentorat și asistență tehnică pentru 11 startup-uri axate pe orice, de la risipa alimentară până la reciclarea și reutilizarea modei. O companie, Nuvilab, folosește AI pentru a analiza risipa alimentară și pentru a îmbunătăți eficiența operațională în restaurantele din Coreea de Sud.

5. Folosirea materialelor durabile în hardware-ul nostru

Ca parte a obiectivului Google de a atinge emisii nete zero în cadrul operațiunilor și a lanțului valoric, inclusiv produse hardware de consum, până în 2030, s-a concentrat pe construirea de hardware mai durabil.

În 2022, aproximativ 30% din materialele folosite în produsele noi aveau conținut reciclat. Și, ca parte a angajamentului de a face ambalaje hardware fără plastic până în 2025, cel mai recent ambalaj pentru Pixel 7 utilizează 99% materiale fără plastic.

Dincolo de producția mai sustenabilă, Google lucrează și pentru a crea noi produse și spații de vânzare cu amănuntul care ajută la reducerea consumului de energie, susțin energia curată și reduc deșeurile. De asemenea, a stabilit un parteneriat cu iFixit pentru a oferi clienților mai multe opțiuni de reparare a telefonului și, la rândul său, pentru a prelungi durata de viață a fiecărui dispozitiv.

6. Reducerea plasticului din birourile

Google căută să schimbe produse de unică folosință din operațiunile noastre de servicii alimentare cu soluții mai reutilizabile, fie că este vorba de ambalaje pentru gustări sau ambalaje utilizate în timpul distribuției și livrării. Reducerea și, în cele din urmă, eliminarea materialelor plastice de unică folosință va ajuta la stoparea valului de plastic care poluează planeta noastră.

În aprilie, a lansat, Provocarea pentru materiale plastice de unică folosință, care oferă companiilor alimentare cu ambalaje care nu conțin plastic de unică folosință posibilitatea de a-și testa soluțiile în cafenelele și bucătăriile Google din SUA.

Această activitate se bazează pe eforturile continue de a identifica tipurile de produse din plastic de unică folosință achiziționate prin lanțul propriu de aprovizionare și parteneriat cu distribuitori care folosesc containere mai durabile și reutilizabile pentru a transporta mărfuri. De asemenea, Google lucrează cu unele dintre aceste companii pentru a le ajuta să renunțe la plasticul de unică folosință din operațiunile lor.

7. Vizualizarea poluării cu plastic

Plasticul se degradează în bucăți mai mici, numite microplastice, care ajung apoi în aerul pe care îl respirăm. Pentru a evidenția acest proces îngrijorător și periculos, Google Arts & Culture a colaborat cu artista de date Giorgia Lupi pentru a vizualiza aceste particule într-o expoziție virtuală.

Experimentul interactiv Plastic Air oferă o privire asupra compoziției materialelor plastice din aer – un amestec care ar putea include, de exemplu, granule din sticle, fragmente din CD-uri sparte sau fibre din textile din poliester – și modalități de a lua măsuri.