Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, intenționează să construiască o nouă unitate de producție în comuna Apahida, o investiție totală de peste 40 de milioane de euro, pentru care compania vizează să acceseze ajutoare individuale din partea statului român. Compania propune un model de producție și distribuție cu accent pe economia circulară, contribuind semnificativ la reducerea cantității de energie folosită și la reducerea, refolosirea și reciclarea deșeurilor de ambalaje.
În prezent, cea mai mare parte a producției Farmec este concentrată în apropierea zonei centrale a municipiului Cluj-Napoca, pe strada Henri Barbusse nr. 16, însă o parte dintre produse, printre care și gama de deodorante, sunt fabricate în Dezmir, comuna Apahida. Compania își propune relocarea întregii producții în Dezmir, în aceeași locație, unitatea din Cluj-Napoca urmând să funcționeze ca spațiu de birouri (clădire administrativă). Investiția este estimată la peste 40 milioane de euro, dintre care peste 24 de milioane de euro pentru construirea de la zero a unui centru de producție cu o suprafață construită de 17.700 mp și cu o suprafață totală desfășurată de 24.400 mp. Alte 16 milioane de euro urmează să fie alocate echipamentelor.
Pentru finanțarea parțială a costurilor legate de înființarea fabricii, Farmec a demarat demersurile pentru obținerea unui ajutor individual din partea statului român. Construcția noii unități este estimată să înceapă anul viitor, urmând să fie finalizată în decurs de trei ani. Investiția va genera creșterea capacității de producție cu până la 100% și crearea a în jur de 100 de noi locuri de muncă.
„Relocarea etapizată a producției în următorii ani în Apahida reprezintă o decizie istorică pentru Farmec și, odată cu ea, preconizăm o evoluție pozitivă a rezultatelor financiare. Noua investiție va contribui la dezvoltarea economiei locale și naționale, la bunăstarea locuitorilor din zonă, la asigurarea unui mediu de lucru la cele mai înalte standarde pentru angajații noștri și la creșterea sustenabilității, prin dotările pe care le vizăm. Având în vedere balanța comercială puternic negativă în sectorul cosmeticelor, cauzată de importuri masive, și valoarea adaugată pe care Farmec o aduce pentru economia și brandul de țară al României, suntem încrezători că vom avea sprijinul autorităților în demersul nostru de a susţine o creştere economică de durată a țării.”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Panouri fotovoltaice și pompe de căldură
Noua unitate se va baza pe tehnologie de ultimă generație, cu un grad ridicat de automatizare a fluxului de producție, ceea ce va duce la eficientizarea proceselor de producție și va genera o scădere a costurilor.
Investiția are o importantă componentă verde, prin achiziționarea și instalarea de panouri fotovoltaice, folosirea pompelor de căldură și a altor echipamente industriale cu consum scăzut de energie, precum și prin sisteme moderne de colectare, tratare și epurare a apei industriale și menajere.
Unitatea de producție principală va avea în componență mai multe spații de producție și de depozitare, secțiile de produse de curățenie, mase plastice și produse cosmetice, precum și laboratoare de cercetare sau anexe tehnice. Investiția mai include o clădire de birouri și alte două clădiri pentru secția decapanți și lacuri și secția de detartranți. La acestea se adaugă realizarea unor platforme pentru depozitare – platforme cu rezervoare pentru depozitarea de alcool, rezervoare de apă tehnologică și stingere a incendiilor, bazine de tratare și stație de epurare pentru apa rezultată în urma proceselor tehnologice.
Prin această investiție, compania Farmec își poate crește notorietatea și la nivel internațional, datorită creșterii capacităților de producție, care s-ar traduce și prin creșterea capacităților de export.
Farmec S.A. este una dintre cele mai mari și cu tradiție companii din România. Portofoliul companiei impresionează o lume întreagă prin produse moderne, concepute în laboratoare performante. Compania are certificare internațională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări.
articole recomandate