Cu ocazia Zilei Globale a Reciclării, celebrată la nivel internațional pe 18 martie, Premier Capital plc, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s, își reafirmă angajamentul pentru o economie circulară în șase țări: Malta, România, Grecia, Letonia, Lituania și Estonia.
Premier Restaurants România a introdus până în prezent în 60% dintre restaurantele sale coșuri speciale pentru colectarea selectivă, cu scopul de a reduce deșeurile generale și pentru a promova o economie circulară. În plus, în anul 2023, toate tăvile folosite în restaurante au fost înlocuite cu unele din plastic 100% reciclat și peste 320 de tone de ulei alimentar uzat în procesul de preparare al produselor au fost reciclate.
La nivel global, McDonald’s a atins mai mult de 80% din obiectivul său, prin care își propune ca 100% din ambalajele primare folosite în restaurante să provină din materiale regenerabile, reciclate sau certificate, ca parte a angajamentului său pentru o economie circulară și zero emisii nete până în 2050.
”Suntem unul dintre cele mai mari branduri globale și, în același timp, avem oportunitatea de a avea un impact real atunci când introducem schimbări importante în procesele noastre. Suntem dedicați promisiunii noastre de a păstra curate comunitățile din care facem parte, de a proteja planeta pentru generațiile viitoare, pentru a asigura reziliența business-ului nostru, pe termen lung, și de a fi transparenți în ceea ce privește acțiunile noastre de mediu. De asemenea, dorim să încurajăm clienții să participe activ și să se alăture misiunii noastre, folosind coșurile de colectare selectivă a deșeurilor în restaurantele noastre”, a declarat Manuele Vagnoli, Director ESG la Premier Capital.
McDonald’s își atinge obiectivele la nivel mondial printr-o varietate de strategii, inclusiv prin eliminarea ambalajelor nefolositoare, renunțarea la materialele plastice bazate pe combustibili fosili virgini, utilizarea sporită a materialelor reciclate, simplificarea reciclării pentru clienți, precum și prin intermediul parteneriatelor strategice cu alte organizații care au aceeași misiune. Din 2018, McDonald’s a redus la jumătate utilizarea plasticului în jucăriile Happy Meal din întreaga lume, iar alte inițiative au inclus trecerea la paiele din hârtie, eliminarea capacelor de plastic pentru anumite produse și introducerea cutiilor de salată și a tacâmurilor din fibre vegetale.
La nivel local, McDonald’s în România a atins un procent de 95% în ceea ce privește utilizarea ambalajelor fabricate din materiale regenerabile, reciclate sau certificate.
McDonald’s își propune să implementeze și alte acțiuni la nivel local până la sfârșitul anului 2025, inclusiv înlocuirea capacelor din plastic pentru băuturile calde și reci cu unele sustenabile, eliminarea plasticului pentru ambalajele produselor McSundae și conversia la RPET (plastic reciclat) pentru paharele de plastic McCafé, introducând, de asemenea, un ambalaj îmbunătățit pentru salate și wrap-uri.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate