Avansul mașinilor electrice continuă și tot mai mulți producători anunță transformarea făbricilor clasice în unități de producție a autovehiculelor electrice. Ultimul pe listă este producătorul german BMW, care a anunțat că va investi 650 milioane euro pentru transformarea fabricii din Munchen astfel încât să producă exclusiv auto electrice până la sfârșitul lui 2027. Proiectul este o parte importantă a tranziției către mașinile exclusiv electrice din viitor. 

Conform proiectului anunțat de BMW, vor fi construite patru clădiri la unitatea din Munchen, inclusiv o nouă linie de asamblare și un atelier de caroserie. Producția de motoare cu combustie internă a fost mutată în unitățile din Marea Britanie și Austria, iar 1.200 de angajați au fost recalificați și relocați.

BMW și-a stabilit propriile obiective de încheiere a producției de autovehicule cu motoare termice, obiective care nu sunt în linie cu reglementările Uniunii Europene și care interzic vânzarea de auto noi pe benzină și motorină începând cu 2035.

De altfel, mai mulți producători auto mari, printre care și Mercedes-Benz și Volkswagen, au avertizat că vânzările de vehicule electrice nu cresc atât de repede pe cât se așteptau, mai ales în condițiile economice dificile prin care trece Zona Euro și statele din UE în prezent. Vânzările relativ mici de auto electrice pun presiune pe preț, care nu va scădea daca nu se atinge producția de masă a vehiculelor, iar prețurile mari îi țin departe pe cumpărători, în pofida diverselor facilități oferite de guvernele statelor UE.

Vehiculele electrice au reprezentat 15% din vânzările BMW în 2023, un procent pe care se așteaptă să-l crească până la 30% din total vânzări până în 2026. BMW și-a prezentat modelul „Neue Klasse” la Salonul auto IAA în septembrie anul trecut, reprezentând un efort de miliarde de euro al BMW menit să recupereze decalajul tehnologic față de concurenți precum Tesla și alți producători de vehicule electrice.

Neue Klasse, care are aproximativ aceleași dimensiuni cu modelele din seria 3, va fi construit la uzina din Munchen din 2026, în paralel cu mașinile cu motoare cu combustie. De asemenea, va fi produsă la noua fabrică BMW aflată în construcție în Debrecen, Ungaria, precum și în Shenyang, China, și San Luis Potosi din Mexic.