Producătorul de bere Bergenbier, parte a grupului global Molson Coors Beverage Company, a reușit anul trecut să recicleze aproape integral volumul de deșeuri produse de propriile operațiuni, de 5.451,91 tone, dintre care doar 0,13 tone au fost eliminate controlat, restul fiind reciclate, conform Raportului de Sustenabilitate aferent 2022. Acesta este al patrulea raport consecutiv al companiei și evidențiază direcția de responsabilitate a producătorului de bere, ce se axează pe trei piloni importanți: oamenii, mediul și consumul responsabil de alcool – evidențiați în cadrul platformei lansate anul trecut, prieteniresponsabili.ro.

„Bergenbier S.A. transmite de mulți ani un mesaj de unitate și solidaritate, iar prietenia se află la fundația companiei noastre. În această notă a prieteniei abordăm nu doar oamenii, ci și resursele și mediul. Suntem pe zi ce trece mai atenți la impactul pe care-l avem asupra mediului și încercăm în mod constant să reducem amprenta pe care o lăsăm în urmă. Sustenabilitatea este, așadar, unul dintre pilonii principali ai strategiei noastre și mă bucur că, iată, suntem deja în al patrulea an consecutiv în care lansăm Raportul de Sustenabilitate Bergenbier S.A”, declară Mihai Voicu, Director General Bergenbier.

În 2022, Bergenbier a devenit primul producător de băuturi din țară care a introdus dopul atașat sticlei de PET pentru toate brand-urile din portofoliul companiei care utilizează acest tip de ambalaj. Prin această acțiune, compania s-a aliniat Directivei Europene privind Plasticul de Unică Folosință. În plus, compania a redus greutatea sticlei de PET, iar estimările arată că datorită acestei ajustări, cantitatea de plastic introdusă anual pentru acest tip de împachetare va fi în medie cu 100 de tone mai mică.

„În fabrica din Ploiești am implementat strategia World Class Supply Chain 2.0 pentru a diminua amprenta de carbon asociată producției de bere. Avem rezultate conform așteptărilor, cu scăderi semnificative în utilizarea resurselor, cum ar fi apa sau energia. De asemenea, nu mai trimitem niciun deșeu menajer la groapa de gunoi, valorificându-le conform legislației în vigoare. Toate acestea sunt rezultatul măsurilor concrete aplicate ca parte a unei strategii coerente și a eforturilor constante ale tuturor colegilor implicați”, a adăugat Iulius Chiriac, Supply Chain Director Bergenbier.

Procentul de valorificare a deșeurilor este de aproape 100%, producătorul de bere axându-se pe valorificare energetică sau prin reciclare. Mai mult, consumul de apă a scăzut cu 8,6% față de anul precedent, consumul de energie electrică cu 6,8%, iar emisiile de CO2 au fost cu 4% mai mici, versus anul anterior. De asemenea, Bergenbier achiziționează în totalitate energie verde atât în fabrica din Ploiești, cât și în sediul central din București.

Bradul Ovidiu și prietenii săi

Din totalul de 38.106 tone de ambalaje puse pe piață anul trecut, 67% a fost reprezentat de sticlă, un material relativ ușor de reciclat. Ambalajele din PET au o pondere de 9%, cele din plastic de 7%, cele din hârtie tot 7%, metal și lemn câte 5% și 1% aluminiu. „Ca parte a acțiunilor concrete pe care le-am făcut în ultimul an, am ales ca toată cantitatea de electricitate folosită să fie doar energie verde, în fabrica Bergenbier de la Ploiești. De asemenea, continuăm să eficientizăm resursele din fabrica din Ploiești și să nu trimitem niciun deșeu menajer la groapa de gunoi, întreaga cantitate de ambalaje fiind gestionată în vederea reciclării, conform legislației în vigoare”, mai spune Mihai Voicu în Raport.

Printre inițiativele dedicate comunității se numără „Prietenii Aerului”, prin care se dorește crearea unui mediu mai curat comunității din Ploiești și pentru care a instalat, alături de Airly și de Primăria Ploiești, cinci
senzori de monitorizare a calității aerului în zone verzi din municipiu. „Am ales să implementăm acest proiect în Ploiești pentru că găzduiește fabrica noastră Bergenbier, unde facem constant eforturi să reducem amprenta de carbon”, se arată în Raport.

„Bradul Ovidiu și prietenii săi” este un alt proiect implementat, împreună cu asociația Plantăm Fapte bune, un parteneriat început în 2018 pentru reîmpădurirea României. În anul 2022, cu ocazia Zilei Bradului Ovidiu, au fost plantați 15.000 de noi puieți în mai multe regiuni din țară, iar în ultimii cinci ani, au fost plantați peste 150.000 de copaci, adică peste 370 de mii de metri pătrați de teren împădurit. De asemenea, Bergenbier asigură mentenanța pentru toți brazii plantați.

Pentru acțiuni de curățenie, sub umbrela de sustenabilitate „Prietenii știu să fie responsabili” și împreună cu Asociația Mai Mult Verde, compania a organizat o campanie de voluntariat dedicată angajaților și a curățat de deșeuri o zonă verde din Mogoșoaia, aproape de București și o locație din apropierea fabricii, la câțiva kilometri de Ploiești. Cei peste 50 de voluntari participanți, pe parcursul celor două zile de acțiune, au reușit să strângă aproximativ 2.000 de kilograme de deșeuri, colectate selectiv.

Totodată, compania a sprijinit și în 2022 Asociaţia Alucro în acțiunea de colectare a dozelor din aluminiu de pe litoral. Prin implicarea în campania ExtravaCANza, a contribuit la păstrarea unor plaje curate, prin facilitarea reciclării dozelor de băutură consumate în perioada verii. Acțiunea s-a desfășurat în Costinești, unde au fost colectate peste 30.000 recipiente, echivalentul a mai mult de 400 kg de aluminiu.

Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2022 poate fi consultat aici, iar rapoartele aferente anilor anteriori sunt disponibile pe platforma prieteniresponsabili.ro