Elevii claselor a V-a și a VI-a din 15 școli din județele Harghita, Covasna, Mureș, Neamț și Vrancea primesc sprijin pentru consolidarea materiei la Limba Română și Matematică prin proiectul de educație „Deschidem școala”, inițiat de Kaufland România și Asociația pentru Responsabilitate Socială Plan B. Proiectul se desfășoară până la finalul anului școlar 2023 – 2024, oferind totodată consiliere psihologică pentru copii, rechizite și echipamente moderne pentru clase.
Conform datelor oficiale, rata mediilor sub 5 a fost de aproape 40% în mediul rural, la Evaluarea Națională de anul trecut. Aproape trei sferturi dintre copiii de la sate, respectiv 70% nu au reușit să ia mai mult de nota 7. Totodată, România se află pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește abandonul școlar, cu o rată de 15,6%, cel mai mare procent fiind în mediul rural, unde 24,5% dintre elevi nu mai vin la cursuri.
Aflat la a patra ediție, „Deschidem școala” este dedicat elevilor din mediile vulnerabile, cu risc de abandon școlar sau care au avut întreruperi în procesul de învățare și au suferit pierderi școlare importante. Primele 3 ediții ale programului s-au concretizat prin creșterea mediilor copiilor cu 2-3 puncte, diminuarea numărului de note sub 5 și apariția notelor de 9 și 10.
Proiectul educațional „Deschidem școala” este gândit în jurul a 3 direcții de acțiune: digitalizarea școlilor vizate, ore de consolidare a materiei, consiliere psihologică.
Cele 15 școli cuprinse în ediția din acest an a proiectului sunt dotate cu echipamente tehnice performante (tablă interactivă, videoproiector, laptop, sistem audio), care fac predarea lecțiilor mult mai atractivă și mai eficientă pentru elevi. De asemenea, copiii beneficiari primesc seturi de rechizite care să-i ajute în procesul de asimilare a informațiilor. În paralel cu învățarea materiei, aceștia au parte și de consiliere psihologică, în perspectiva reducerii absenteismului și a abandonului școlar.
„Deschidem școala” a ajuns la a patra ediție, după ce, între 2021 și 2023, peste 2.500 de elevi din 14 județe din sud-estul țării au beneficiat de 2.200 de ore de recuperare și consolidare a materiei la Limba Română și Matematică, precum și de sprijin psihologic și emoțional, în urma desfășurării a peste 140 de ore de consiliere școlară. Totodată, 47 de săli de clasă au fost dotate cu echipamente digitale.
Elevii beneficiari au fost ascultați și îndrumați de consilierii școlari, au realizat împreună experimente și activități de învățare. Sprijinul a venit după ce, în cele mai multe dintre cazuri, s-a constatat că elevii se confruntă cu probleme familiale, bullying și chiar depresie ori se simt descurajați și consideră că toată lumea le accentuează lipsurile fără să le vadă micile reușite.
”Noi, la Kaufland, credem că educația e cea mai bună investiție. De aceea suntem alături de partenerii de la Plan B pentru a patra ediție «Deschidem școala», un proiect cu rezultate dovedite, ce continuă să producă impact pozitiv în viețile a sute de elevi din comunități vulnerabile. E o cursă pe termen lung și suntem aici să o ducem până la capăt. Pentru că implicarea face diferența”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
”Implicarea în proiecte de educație este vitală pentru dezvoltarea comunităților puternice. Prin proiectul «Deschidem școala» ne dorim să creștem accesul copiilor din mediul rural la educație de calitate și să reducem decalajul de pregătire față de elevii din mediul urban. Rezultatele obținute în primele trei ediții, de la creșterea mediilor la sprijinul psiho-emoțional oferit elevilor, prin care am reușit să îndreptăm anumite comportamente și să îi stimulăm în procesul cunoașterii, au condus în mod firesc la continuarea proiectului, ajungând astfel la alți beneficiari din zone vulnerabile”, a declarat Raluca Costache, Project Manager Asociația PLAN B.
Instituțiile de învățământ în care se desfășoară a patra ediție a proiectului „Deschidem școala” sunt: Școala Gimnazială „Sfântu Andrei” din localitatea Sărmaș, Școala Gimnazială „O.C. Tăslăuanu” din localitatea Bilbor, Școala Gimnazială „Majlath Gusztav Karoly” din localitatea Lunca de Jos – județul Harghita; Școala Gimnazială din localitatea Hăghig, Școala Gimnazială „Kovacs Ferenc” și Școala Gimnazială „Opra Benedek” din localitatea Sânzieni, Școala Gimnazială „Benko Jozsef” din localitatea Brăduț – județul Covasna; Școala Gimnazială din localitatea Petelea, Școala Gimnazială din localitatea Batoș, Liceul Tehnologic „Vasile Netea” din localitatea Deda – județul Mureș; Școala Gimnazială „Vasile Conta” din localitatea Ghindăoani, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din comuna Pângărați, Școala Gimnazială Nr.2 din localitatea Văleni – județul Neamț; Școala Gimnazială din localitatea Țifești, Școala Gimnazială Nr.1 din localitatea Șindrilari-Reghiu, Școala Gimnazială Nr.1 din localitatea Biliești – județul Vrancea.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate