Favr., pionierul local în producția de alimente din materie primă secundară, precum pulpa de fructe și malțul de bere, a devenit prima companie de snackuri din România care și-a calculat amprenta de carbon și a primit validarea Global Carbon Point (GCP). Această etichetă furnizează informații transparente despre impactul asupra mediului al produselor și serviciilor.
La cinci ani de la lansare, strategia inovatoare de a utiliza materie primă secundară, provenită din producția de băuturi, a adus rezultate concrete: produsele favr. salvează 84g de CO2e la fiecare 100g de produs. Favr. devine astfel prima companie de snackuri din România care a efectuat Evaluarea Ciclului de Viață (LCA) a produselor sale, subliniind angajamentul său pentru sustenabilitate.
”Am plecat în 2018 de la ideea că putem face snackuri mai bune pentru noi, dar și pentru mediul înconjurător, prin reintroducerea în circuitul alimentar a pulpei de fructe și malțului de bere rezultate din producerea băuturilor. Astfel, reușim să oferim produse cu valori nutriționale mult îmbunătățite și, în același timp, să diminuăm impactul negativ asupra mediului înconjurător. Calcularea amprentei de carbon vine ca o validare clară că folosirea materiei prime rămase din producerea de sucuri naturale și bere, care altfel ar fi fost aruncată, are un impact benefic asupra mediului”, a declarat Alexandru Cristinoi, fondatorul favr.
Emisiile evitate ale favr. variază în funcție de conținutul de materiale upcycled, atingând în medie 40% din amprenta de carbon a produsului. Acestea se datorează transformării pulpei de fructe și a malțului de bere în ingrediente și evitării deșeurilor.
Global Carbon Point reprezintă o etichetă ce atestă că amprenta de carbon a unui produs a fost calculată conform standardelor, cu date auditate de o terță parte cu diligență corespunzătoare, fiecare produs certificat primind un cod unic. În prezent se lucrează la o platformă online ce va indexa toate produsele certificate.
”Ne dorim ca în 2024 să punem la dispoziție produsele favr. unui public cât mai răspândit prin prezența în lanțurile mari de magazine. Avem convingerea că succesul în industria alimentară poate merge mână în mână cu responsabilitatea față de planetă și comunitate”, a încheiat Alexandru Cristinoi.
Favr. oferă o gamă variată de produse, de la chipsuri la granola și jeleuri, care pot fi găsite în magazine, HoReCa și online, în variante ambalate și vrac.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate