În mediul rural, 88% dintre adulți au absolvit cel mult o școală postliceală, iar 80% dintre părinți își doresc ca în viitor copilul lor să își continue studiile la liceu. Cu toate acestea, 56% dintre elevi nu își continuă studiile după terminarea ciclului gimnazial, din cauza situației materiale precare în care se află.
De asemenea, conform studiului World Vision Bunăstarea copiilor din mediul rural 2022, de la școala primară la gimnaziu, scade ponderea ajutorului la teme oferit copilului de către familie și crește ponderea cazurilor în care copilul pur și simplu nu primește deloc ajutor în rezolvarea temelor. În același timp, o proporție foarte mică de familii au resursele necesare pentru a apela la meditatori.
În acest context, Fundația World Vision România și PENNY România continuă parteneriatul în cadrul programului Vreau în clasa a9a, prin care oferă elevilor din mediul rural posibilitatea de a-și continua studiile. PENNY sprijină anul acesta 70 de elevi din mediul rural din județele Bacău, Buzău, Dolj și Ialomița, facilitându-le parcursul în învățământul liceal și oferindu-le oportunitatea de a accesa studii universitare și de a se integra profesional.
”Desfășurăm programul Vreau în clasa a 9-a de peste 14 ani pentru a diminua discrepanțele de oportunități între elevii din zonele rurale și cei din mediul urban. Obiectivul nostru este să susținem adolescenții proveniți din familii cu resurse limitate să își continue studiile liceale și să își urmeze pasiunile și chiar să se înscrie la facultate. Mulțumim tuturor partenerilor noștri care au înțeles că merită să investească în educația copiilor și că au puterea de a schimba destinul unui copil din mediul rural”, a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv, World Vision România.
”Promovarea educației și dezvoltarea copiilor și a tinerilor este o parte integrată a strategiei noastre de CSR și un obiectiv important pentru misiunea și identitatea businessului nostru. Buna colaborare alături de partenerii noștri World Vision România ne permite să acționăm acolo unde este cea mai mare nevoie de sprijin: în comunitățile de elevi din zonele rurale, pentru ca aceștia să aibă șanse mai bune la educație și la formare profesională. Ne bucurăm de fiecare dată când avem vești bune de la elevii din program, pentru că știm că și noi am fost alături de ei”, declară Roxana Bălașa, Specialist PENNY România.
Elevii bursieri PENNY beneficiază de un pachet format din sesiuni lunare de dezvoltare personală și orientare vocațională, mentorat cu angajați din multinaționale și antreprenori, bursă lunară în valoare de 100 de lei, vizite de specialitate, meditații pentru disciplinele școlare și acces la platforme de învățare. Pe lângă acestea, elevii primesc informații practice despre ce înseamnă o cerere de finanțare, care este structura unui proiect sau ce înseamnă și cum se concepe un buget.
De asemenea, pe parcursul anului trecut, cei 70 bursieri PENNY au beneficiat de stagii de practică în magazinele PENNY. Acestora le-a fost decontat transportul și au primit contravaloarea unei mesei pentru zilele de practică.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate