Desemnată pentru al șaselea an consecutiv cea mai sustenabilă companie pe plan local, conform Romania CST Index, Coca-Cola HBC România intenționează ca până în 2030 să reducă emisiile generate de-a lungul lanțului valoric cu 25% și să se aprovizioneze cu 100% ingrediente agricole de bază certificate în conformitate cu principiile agriculturii sustenabile până în 2025

În România, Coca-Cola funcționează pe baza unui sistem care include toate elementele necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. Pe plan local, este îmbuteliator și distribuitor al produselor Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România, și parte a Sistemului Coca-Cola România, care mai include și Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate).

Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 milioane EUR, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local pentru al șaselea an consecutiv (2016-2021), conform Romania CSR Index, devenit în 2021 Romania CST Index (Corporate Sustainability & Transparency Index), studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.

Cum vede Coca-Cola HBC România sustenabilitatea?

Strategia de sustenabilitate a Grupului urmează 6 direcții principale: ambalaje și deșeuri; schimbări climatice; consumul de apă; agricultură sustenabilă; reducerea conținutului de zahăr adăugat și oameni și comunități.

Ambalaje și deșeuri

În 2021, Coca-Cola HBC România a investit 2 milioane euro în fabrica din Timișoara aducând tehnologia Keel Clip în România, înlocuind folia de plastic folosită pentru baxurile de doze cu un ambalaj colectiv din carton biodegradabil și reciclabil. Totodată, compania depune eforturi să includă ambalajele băuturilor în economia circulară și are în centrul acțiunilor principiul potrivit căruia materialele sale de ambalare au valoare și că trebuie să împiedice ca ambalajele să devină deșeuri la sfârșitul ciclului de viață.

Scopul companiei este să creeze sisteme cu buclă închisă, extrăgând valoarea maximă din materiale și produse în timpul utilizării, apoi recuperându-le și refolosindu-le sau reciclându-le. Pentru aceasta, Coca-Cola HBC România lucrează alături de parteneri din mediul guvernamental pentru a întări și îmbunătăți infrastructura de colectare și crește ratele de reciclare.

Schimbările climatice

Până în 2030, Coca-Cola HBC își propune să reducă emisiile generate de-a lungul lanțului valoric cu 25%, la care se adaugă o reducere suplimentară de 50% în următorul deceniu. Pentru a diminua 90% din emisiile provenite din acțiunile terților, compania își va extinde parteneriatele curente cu furnizorii, iar în cazul în care emisiile nu pot fi reduse conform așteptărilor, compania va investi în alte măsuri de protejare a mediului.

Consumul de apă

Pentru că apa reprezintă o resursă importantă pentru Coca-Cola HBC România, fiind esențială în procesul de fabricare a băuturilor, angajamentele companiei pentru 2025 includ ținte clare de reducere a consumului de apă, cu accent pe fabricile situate în zone cu risc de secetă.

Agricultură sustenabilă

Aprovizionarea cu 100% ingrediente agricole de bază certificate în conformitate cu principiile agriculturii sustenabile ale The Coca-Cola Company reprezintă angajamentul companiei pentru 2025.

Reducerea conținutului de zahăr adăugat

Coca-Cola HBC România continuă să își îmbunătățească și să extindă portofoliul cu băuturi fără zahăr sau cu conținut redus de calorii. Compania și-a luat angajamentul ca până în 2025 să diminueze conținutul de calorii per 100 ml de băuturi carbogazoase cu 25% față de anul 2015.

Oameni și comunități

Compania și-a asumat să asigure un mediu de lucru sigur și incluziv, cu angajamente ce vizează reducerea ratelor accidentelor de muncă sau creșterea până la 50% a pozițiilor de management ocupate de femei. De-a lungul timpului, investițiile în comunități au evoluat de la inițiative filantropice independente, la programe și parteneriate de lungă durată, strâns legate de strategia de business și cea de sustenabilitate. 5 dintre cele 17 angajamente pentru 2025 vizează programe pentru comunități.

Investiții în proiecte comunitare

Strategia de investiții comunitare a Coca-Cola HBC România se concentrează pe patru piloni: protejarea mediului înconjurător, protejarea resurselor de apă, susținerea tinerilor și dezvoltarea comunităților. În 2021, valoarea investițiilor comunitare a Coca-Cola HBC România a fost de peste 3,9 milioane RON. Proiectele sunt reunite sub platforma După Noi, care include o serie de inițiative:

După Noi, strângem tot noi

Compania lucrează în permanență pentru a dezvolta ambalaje mai sustenabile, și își asumă ca până în 2030 să poată recupera aceeași cantitate de ambalaje pe care o pune pe piață, dezvoltând proiecte de educare, informare și promovare a colectării separate. Problema deșeurilor de ambalaje este abordată pe mai multe paliere: investiții în ambalaje sustenabile și pentru reducerea cantității de plastic folosite, cu obiectivul de a ajunge la 100% ambalaje reciclabile (obiectiv deja atins în România) și 50% material reciclat până în 2030. De asemenea, alături de partenerii din mediul ONG, se implică în proiecte de conștientizare, educare și implicare a publicului în colectarea/ sortarea separată a deșeurilor, proiecte precum „Harta reciclării”, „Big Belly”, „ExtravaCANza” sau „Plata cu PET”.

După Noi, apa hrănește viața

Coca-Cola HBC România identifică și gestionează modalități de a recicla apa folosită în procesul de producție pentru a nu priva comunitățile locale de această resursă limitată.

După Noi, cresc oameni noi

Această direcție presupune inițiative ce au ca scop dezvoltarea tinerilor și sprijinirea lor pentru a-și putea atinge potențialul maxim. Prin programe precum „Lucrez din nou” și „La TINEri Este Puterea”, compania lucrează la dezvoltarea unor soluții care să le susțină primii pași în afaceri sau în carieră, dar și dezvoltarea lor ca persoane în societate.

După Noi, dăinuie ce-i al locului

În cadrul acestei direcții sunt susținute comunitățile locale prin proiecte și investiții care vizează îmbunătățirea, dezvoltarea sau păstrarea tradițiilor și ecosistemelor naturale românești. „Muzeul viu de la Tecșești” este doar unul dintre proiectele pe care compania le-a implementat și continuat și în 2021, cu scopul de a promova și conserva valorile locale.

Implicarea Coca-Cola HBC în inițiative de sustenabilitate în cifre, în 2021

  • 21 milioane EUR investiți în proiecte de sustenabilitate
  • 85% dintre furnizorii Coca-Cola HBC România sunt furnizori locali
  • 47% – proporția posturilor de manager în cadrul Coca-Cola HBC România deținute de femei*
  • 21 – numărul mediu de ore de formare profesională per angajat al Coca-Cola HBC România
  • 100% din totalul energiei electrice utilizate provine din surse regenerabile și curate
  • 20% – proporția rPET din totalul portofoliului îmbuteliat în PET
  • 42% – frigidere eficiente energetic, plasate în locațiile clienților
  • >3,9 mil. lei – valoarea investițiilor comunitare a Coca-Cola HBC
  • 131 – numărul voluntarilor din rândul angajaților CCHBC

Sursa
Raportul de sustenabilitate Coca-Cola HBC România, 2021