Galantom.ro, platforma de fundraising inițiată de Asociația OneKind și Asociația People for Sport, împlinește 10 ani de când ajută românii să strângă fonduri pentru cauzele în care cred.

De la lansarea ei în 2013 și până astăzi, prin intermediul platformei au fost făcute 210.500 donații, cele mai multe fiind direcționate către proiecte din domeniul sănătății, iar cea mai mare donație online făcută pe platformă a fost de 33.000 lei.

Le suntem foarte recunoscători tuturor celor care folosesc și susțin Galantom ca să facă bine. Ne-au inspirat și ne-au dat energie să ne asumăm următorul pas pentru viziunea Galantom, anume să devină o resursă de soluții integrate pentru donații prin metode digitale pentru ONG-uri. Galantom este pentru noi încă o dovadă că gesturile mici de generozitate pot avea impact impresionant”, a declarat Andrei Chirtoc, project manager Galantom.ro.

Potrivit statisticilor platformei, generația Millennials donează cel mai frecvent, cele mai multe donații fiind realizate de segmentul de vârstă 25-34 ani (31%), urmat de 35-44 ani (28,5%). Femeile donează mai frecvent decât bărbații, cu un procent de 65% din numărul total de donații, dar și mai mult, 61% din suma totală strânsă pe Galantom fiind donată de acestea. În ceea ce privește numărul donațiilor/utilizator, cele mai multe donații de pe platformă au fost realizate tot de o femeie, care a donat de 173 de ori, însumând 11.433 RON în sprijinul mai multor cauze de bine. Organizația care a primit cel mai mult sprijin a fost Fundația Hospice Casa Speranței, mai exact 24.500 de donații și cea mai mare sumă de bani – 3.449.226 RON.

Galantom este un proiect non-profit care se susține în mare parte din donații și sponsorizări. Cei care doresc să susțină activitatea platformei pentru a duce povestea generozității mai departe, pot face o donație sau pot susține proiectul prin facilitățile fiscale pentru contribuabilii persoane fizice și juridice.