Tot mai multe companii se aliniază la raportarea de sustenabilitate și își prezintă eforturile de decarbonizare. Printre ultimele companii mari care se aliniază trendului este și Xiaomi Corporation, producătorul de electronice, în principal telefoane mobile, din Hong Kong, care a lansat primul său White Paper despre acțiunea climatică. Raportul detaliază numeroasele modalități prin care compania lucrează pentru a atenua schimbările climatice. Alain Lam Sai-wai, vicepreședinte și director financiar al Xiaomi, a lansat documentul în cadrul Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change (COP28), cel mai important summit climatic al anului.

„Xiaomi a fost întotdeauna condusă de inovația tehnologică, iar abordarea noastră privind tranziția la zero emisii de carbon nu este diferită. Urmărirea neobosită a inovației tehnologice este parte central a transformării verzi a companiei”, a declarat Alain Lam. „Prin intermediul inovației tehnologice, continuăm să îmbunătățim eficiența produselor noastre și să promovăm sustenabilitatea pe tot parcursul ciclului de viață al produselor, contribuind astfel la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite (UN SDGs) și asumându-ne responsabilitatea pentru Pământ.”

Documentul detaliază filosofia Xiaomi privind zero emisii de carbon, inclusiv utilizarea AIoT (Internetul Lucrurilor Artificial) alimentat de AI pentru a construi produse ecologice și lanțuri de aprovizionare durabile. Obiectivul companiei este de a facilita o tranziție către zero emisii de carbon pentru industrii, dar și pentru societate în ansamblu.

Calea Xiaomi către emisiile net zero este în conformitate cu Ghidurile ISO Net Zero, instrument adoptat pe scară largă de factorii de decizie politică, prin care se străduiesc să elimine emisiile de gaze cu efect de seră. Compania se angajează să obțină neutralitatea carbonului până în 2040 în activitățile sale existente.

Xiaomi își decarbonizează operațiunile prin îmbunătățirea eficienței energetice și implementarea practicilor inteligente de fabricație. De asemenea, Xiaomi încurajează partenerii săi să stabilească obiective climatice care să se alinieze cu angajamentul său față de neutralitatea carbonului. Acest lucru implică tranziția către surse de energie regenerabilă și îmbunătățirea utilizării materialelor, a reciclării și a ratei de reutilizare. Xiaomi promite transparență, responsabilitate și audituri regulate pentru a asigura progresul decarbonizării sale.

Produse și servicii ecologice

Filosofia Xiaomi privind zero emisii de carbon a dus la crearea unor produse și servicii mai eficiente, economice și ecologice. De asemenea, compania utilizează inteligența artificială în producție pentru a crește eficiența și inovația. AI permite Xiaomi să ofere consumatorilor alegeri de stil de viață mai durabile. De exemplu, Xiaomi ajută la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a consumului de energie în gospodării prin utilizarea soluțiilor smart home.

Platforma AIoT a Xiaomi le permite utilizatorilor să urmărească mai ușor consumul de energie și să gestioneze energia mai eficient. Xiaomi oferă, de asemenea, dispozitive wearable și de mobilitate pentru a oferi utilizatorilor o experiență de înaltă calitate, cu o experienta de conținut scăzut de carbon.

Noul ecosistem inteligent „Human x Car x Home” al companiei integrează peste 200 de categorii de produse, conectează 820 de milioane de dispozitive și acoperă peste 95% din scenariile utilizatorilor, pentru a oferi performanțe de vârf ale dispozitivelor din ecosistem printr-un singur sistem integrat. Xiaomi HyperOS este setat să minimizeze redundanța sistemului, să îmbunătățească eficiența energetică, să reducă deșeurile electronice și să promoveze obiectivele globale de consum durabil.

În plus, compania își intensifică eforturile de a promova un model de afaceri circular. Compania a solicitat o serie de inițiative globale de sustenabilitate, inclusiv stabilirea unor obiective nete de emisii zero, aderarea la inițiativa GE100%, extinderea programelor de reciclare a deșeurilor electronice și creșterea utilizării energiei regenerabile. Între 2022 și 2026, Xiaomi intenționează să recicleze 38.000 de tone de deșeuri electronice și să investească într-o gamă largă de proiecte de energie regenerabilă.

Xiaomi Corporation a fost înființată în aprilie 2010 și listată în componenta Main Board a Bursei de Valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de electronice de larg consum și producție inteligentă, cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă IoT. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume. În august 2023, compania a ajuns pe lista Fortune Global 500 pentru a cincea oară, ocupând locul 360.