Fundația World Vision România face publice rezultatele unui sondaj realizat în rândul actorilor cheie din educația în mediul rural – profesori și elevi. Șase din zece cadre didactice se declară ca fiind foarte motivate să își îndeplinească responsabilitățile, în timp ce doar 35% dintre tineri au exprimat un nivel moderat de motivație, iar 15% au declarat că sunt puțin sau chiar deloc motivați.

Referitor la pregătirea pentru noul an școlar, 7 din 10 profesori consideră că sunt foarte pregătiți pentru provocările didactice ale noului an, însă doar un sfert dintre elevi (24%) se consideră foarte pregătiți.

Vedem cum răspunsurile sondajului nostru subliniază un contrast important între optimismul și percepția privind pregătirea cadrelor didactice, pe de o parte, și provocările întâmpinate de elevii din aceste zone , pe de altă parte. Un aspect îngrijorător este că, în ciuda eforturilor cadrelor didactice de a oferi o educație de calitate și de a atrage resurse, infrastructura școlară și resursele disponibile sunt adesea insuficiente. Profesorii sunt nevoiți să îndeplinească roluri multiple în lipsa personalului specializat necesar, fapt ce le limitează capacitatea de a se dedica în mod optim activităților educaționale esențiale”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

În privința infrastructurii școlare, 49% dintre cadrele didactice consideră școala ca fiind foarte pregătită să își primească elevii, iar 34% spun că pregătirea este mai degrabă moderată. Printre resursele lipsă identificate de profesori se numără materialele didactice (55%), personalul specializat – consilier, psiholog, mediator – (35%) și mobilierul (31%).

Pe de altă parte, elevii percep infrastructura școlară ca fiind relativ satisfăcătoare, 4 din 10 elevi evaluând-o ca fiind neutră și satisfăcătoare (39%).

La capitolul digitalizare, aproximativ 35% dintre cadrele didactice consideră că școala este bine dotată cu echipamente digitale, iar 18% o consideră foarte bine dotată. În același timp, 44% dintre profesori se simt foarte pregătiți pentru integrarea tehnologiei în predare, iar 47% se declară moderat pregătiți.

Cu privire la infrastructura digitală a școlii, elevii au perspective variate. 47% dintre aceștia consideră că școala este moderat pregătită, indicând o percepție că resursele digitale sunt adecvate, dar ar putea beneficia de îmbunătățiri suplimentare. În același timp, 32% dintre elevi consideră că școala este foarte bine pregătită, sugerând o apreciere pozitivă a suportului și echipamentului digital disponibil.

În ceea ce privește competențele digitale ale profesorilor, 47% dintre elevi consideră că aceștia sunt moderat pregătiți, iar 28% spun că sunt foarte pregătiți.

Pentru a combate fenomenul de abandon școlar și pentru a îmbunătăți performanțele elevilor din zonele rurale defavorizate, World Vision România desfășoară programe naționale ca Start în educație, Pâine și Mâine sau Vreau în clasa a 9-a, inițiative ce pot fi susținute prin donații la adresa worldvision.ro.