Ursus Breweries, parte a grupului Asahi Europe & International, a investit 2 milioane de euro într-o instalație care folosește tehnologii de eficiență energetică pentru recuperarea energiei termice din gazele arse, la fabrica de bere din Buzău. Instalația este un proiect special în grupul Asahi și face parte din seria de investiții pentru sustenabilitate existente în strategia Ursus Breweries.
Tehnologia presupune recuperarea energiei din gazele arse rezultate în centrala termică a fabricii de bere. Pentru identificarea soluției tehnice inovatoare, Ursus Breweries a colaborat cu experți în sustenabilitate din cadrul Asahi Europe & International și cu furnizori cu expertiză internațională relevantă. Prin implementarea sistemului de recuperare a energiei termice, se estimează o scădere a consumului de gaz natural cu aproximativ 18% și, astfel, implicit scăderea emisiilor de dioxid de carbon aferente.
„Ca urmare a investițiilor făcute până acum, emisiile de carbon ale Ursus Breweries au scăzut, în 2022, la 50% față de anul de referință 2019. Și nu ne oprim aici: investiția de la Buzău a fost finalizată cu succes în vara acestui an și reprezintă un pas înainte pe drumul pe care ni l-am asumat pentru reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon în fabricile noastre. Datorită acestei investiții, vom reuși să reducem consumul de gaz natural cu 18% precum și amprenta noastră de carbon”, a declarat Robert Uzună, Vicepreşedinte Corporate Affairs al Ursus Breweries.
Ursus Breweries derulează constant proiecte de sustenabilitate având șase obiective majore și direcții de intervenție: reducerea emisiilor de dioxid de carbon, reducerea consumului de apă, utilizarea de materii prime din surse sustenabile, utilizarea de ambalaje reutilizabile și reciclabile, susținerea incluziunii și a bunăstării, precum și promovarea unui consum responsabil de alcool.
Investiția de la fabrica din Buzău este doar unul dintre proiectele de reducere a consumului de energie derulate de către Ursus Breweries. Totalitatea proiectelor de sustenabilitate ale companiei sunt descrise în al șaptelea și cel mai recent Raport de Dezvoltare Durabilă pentru perioada 2021-2022.
Ca actor economic important și lider al pieței berii din România, Ursus Breweries a realizat contribuții de 567 milioane de lei la bugetul de stat în anul 2022, poziționându-ne ca partener de încredere al autorităților.
Reducerea emisiilor de dioxid de carbon
Emisiile de carbon ale Ursus Breweries au scăzut, în 2022, la 50% față de anul de referință 2019. Pentru a scădea emisiile, Ursus Breweries a instalat echipamente de reducere a consumului, precum iluminatul cu LED, a automatizat procese, a înlocuit gazul natural în anumite procese cu biogaz produs în stațiile de tratare a apelor uzate din fabrici, a recuperat energia termică din diverse procese cu ajutorul unei noi instalații, a înlocuit instalații de recuperare a condensului cu variante îmbunătățite din punct de vedere al performanței.
Ursus Breweries a finalizat achiziția de stivuitoare electrice în locul celor alimentate cu GPL și a demarat achiziția de autovehicule cu emisii de carbon mai scăzute. De asemenea, are în desfășurare un plan de înlocuire treptată a frigiderelor cu scopul creșterii eficienței energetice, în perioada 2021 și 2022 fiind înlocuite 4.800 de frigidere cu performanță energetică scăzută.
În plus, în 2022 Ursus Breweries a achiziționat pentru fabrici 100% energie electrică produsă din surse regenerabile.
Reducerea consumului de apă
Mai mult de jumătate din apa folosită în fabricile din Buzău, Brașov și Timișoara provine din puțurile proprii și fiecare fabrică de bere are propriile ținte de consum. Avem deja o performanță ridicată în ceea ce privește consumul de apă la nivelul industriei berii, iar obiectivul Ursus Breweries este să scadă consumul mediu de la 2,77 litri în 2022, până la de 2,75 litri de apă pe litrul de bere îmbuteliat până în 2025. În plus, sunt folosite stații proprii de tratare a apei înainte ca aceasta să intre în circuitul intern, iar apa uzată este tratată în propriile stații de epurare.
Folosirea ambalajelor reutilizabile și reciclabile
Ursus Breweries a redus cantitatea de materiale folosite în ambalaje, fiind utilizat cu 24% mai puțin plastic față de anul de referință 2019. De asemenea, este folosit 100% material reciclat pentru baxurile si tăvițele de carton ale dozelor. Obiectivul este ca până în 2030 compania să folosească ambalaje primare și secundare care pot fi reutilizate sau reciclate și care conțin minim 50% material reciclat.
Incluziune și bunăstare
Datorită atenției pe care o acordă angajaților, Ursus Breweries a reușit să obțină pe parcursul a trei ani (2021, 2022, 2023) certificarea Top Employer România, din partea unui reputat institut european. Ursus Breweries este și primul producător de bere din România care a semnat angajamentul organizației LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), de a construi o cultură organizațională incluzivă, bazată pe diversitate și egalitate de gen. Prin aceasta, ne alăturăm misiunii de a facilita atragerea, menținerea și promovarea femeilor în industria de retail și de bunuri de larg consum. În acest sens, aproximativ 46% din funcțiile de management din companie sunt ocupate de femei.
De asemenea, în 2022, compania a semnat Carta Diversității din România și a format și un Comitet de Diversitate, Echitate și Incluziune. Ca susținători activi ai echilibrului de gen, ținta Ursus Breweries este ca, până în 2030, femeile și bărbații să ocupe o pondere egală la nivel de management.
Consum responsabil de alcool
Ursus Breweries a continuat să inoveze și să dezvolte portofoliul de produse fără alcool sau cu conținut scăzut de alcool. Ținta Ursus Breweries este ca, până în 2030, 20% din portfoliu să fie format din produse fără alcool. În prezent, toate etichetele produselor Ursus Breweries, precum și toate materialele de comunicare comercială includ mesaje de promovare a consumului responsabil.
De asemenea, Ursus Breweries derulează campanii dedicate reducerii consumului iresponsabil de alcool în rândul adulților și prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor. Astfel, continuând parteneriatul de lungă durată cu Federația Organizațiilor Non-Guvernamentale pentru Copii (FONPC), peste 2.800 de părinți și profesioniști din educație au beneficiat în mod direct de programul de prevenire a consumului de alcool în rândul minorilor.
În același timp, Ursus Breweries a continuat parteneriatul cu Poliția Română și a realizat cercetarea sociologică “Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”, având ca obiectiv sporirea gradului de conștientizare a șoferilor privind riscurile asociate consumului de alcool la volan. Coroborat, Ursus Breweries a actualizat aplicația mobilă Zero la Mie, prin care utilizatorii pot să afle timpul estimativ în care nivelul de alcool din sânge revine la zero.
articole recomandate