Peste 6 miliarde de ambalaje pentru băuturi se estimează că vor fi gestionate anual de Sistemul Garanție-Returnare (SGR) în România. Conform legislației, începând cu 30 noiembrie 2023 producătorii de băuturi și comercianții vor avea noi obligații privind colectarea și reciclarea ambalajelor pentru băuturi.
Cu doar cinci luni până la lansarea noului sistem național de colectare și reciclare a ambalajelor pentru băuturi, TOMRA, furnizor global de sisteme automate de colectare, a deschis un nou centru logistic de 4.000 de metri pătrați lângă București.
Primul centru logistic național al companiei va asigura în principal funcționarea și întreținerea echipamentelor care automatizează preluarea post-consum a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclării, deservind întreaga rețea de sisteme de colectare TOMRA din România.
„Un proiect de anvergura SGR în România are nevoie nu doar de o legislație bine gândită, dar și de implicarea și sprijinul tuturor instituțiilor, al RetuRO – administratorul SGR, al micilor și marilor comercianți, precum și al consumatorilor. Din experiența globală a TOMRA, știm că un SGR performant are nevoie și de o coloană vertebrală logistică solidă, capabilă de a răspunde prompt nevoilor din teren ale tuturor celor implicați în sistem, și care să asigure funcționalitatea și disponibilitatea sistemelor automate de colectare. De aceea, TOMRA COLLECTION ROMANIA a deschis deja primul său centru logistic de suport și mentenanță la nivel național, care deservește întreaga rețea de sisteme, printr-o echipă de intervenție formată din tehnicieni cu înaltă calificare, cu o experiență de peste 10 ani în întreținerea RVS-urilor și o flotă de intervenții cu acoperire națională”, spune Dorin Mihai, Director TOMRA Collection România.
Sistemul Garanție-Returnare din România vizează ambalajele primare de unică folosință, de sticlă, plastic sau metal pentru băuturi, cu volume cuprinse între 0,1 L și 3 L. Consumatorii vor plăti o garanție de 50 bani la achiziționarea unei băuturi și o vor recupera în momentul predării ambalajelor post-consum într-unul din punctele de returnare organizate de comercianți.
Conform legislației în vigoare, toți comercianții care vând băuturi în ambalaje SGR, indiferent de dimensiunea suprafeței de vânzare, vor avea obligația să organizeze puncte de returnare, oferind astfel consumatorilor accesibilitatea la sistem prin posibilitatea de a returna facil ambalajele și de a-și recupera garanția.
Programele SGR au dus la o creștere semnificativă a ratei de colectare a ambalajelor de plastic în Europa: țările care au implementat programe SGR ating o rată de colectare medie de 94%, față de 47% în țările fără astfel de sisteme.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate