Teach for Romania, cu susținerea Raiffeisen Bank România, lansează „Exploratorii Emoționali”, un program complex de educație socio-emoțională dezvoltat în școlile vulnerabile, cu resurse ce vor fi disponibile pentru toți profesorii din România.

În cadrul programului, specialiștii Teach for Romania au elaborat un curriculum de formare a competențelor de leadership la elevii de ciclu primar și gimnazial. Pentru a sprijini cadrele didactice și elevii, abilitățile socio-emoționale au fost „traduse” în comportamente observabile la clasă și a fost creat un instrument pentru monitorizarea lor.

Programul va pune la dispoziție cadrelor didactice și o serie de resurse teoretice și practice care să îi ajute să integreze dezvoltarea abilităților socio-emoționale în clasă. În primul rând sunt elaborate două ghiduri metodice, pentru învățători și profesori de gimnaziu.

Educația emoțională este punctul de plecare dar și contextul în care trebuie să se desfășoare orice proces de învățare. Profesorii Teach for Romania își încep pregătirea pentru o nouă abordare în educație plecând de la această premisă: nu poți înțelege sau reține o informație nouă dacă nu te simți bine, dacă ți-e frică, dacă nu ai încredere în profesorul din fața ta, dacă ești trist sau speriat de colegi. Programul de educație emoțională face parte din direcțiile cheie pe care ne concentrăm activitatea pentru a aduce educație de calitate în comunitățile vulnerabile din România”, a declarat Iuliana Pielmuș, Director Executiv, Teach for Romania.

Fiecare copil are dreptul la educație, dar mai ales la o educație de calitate într-un mediu sigur și stabil. Este viziunea Teach for Romania cu care rezonăm pe deplin, iar proiectul dezvoltat acum aduce în prim plan un aspect deseori trecut cu vederea, dar la fel de relevant – educația socio-emoțională în școlile din medii vulnerabile”, adaugă Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.