Conform unui studiu Kantar, peste 50% dintre consumatorii români intervievați au aderat până în prezent la Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Dintre aceștia, 25% returnează constant ambalajele SGR la punctele de returnare, iar 58% au returnat ambalaje SGR de cel puțin 3 ori până în prezent.
Studiul mai arată că peste 38% dintre persoanele care nu au participat încă la Sistemul de Garanție-Returnare intenționează să facă acest lucru în viitorul apropiat.
Consumatorii români cunosc SGR și apreciază sistemul ca fiind soluția cea mai bună pentru colectare și reciclare
Nivelul de notorietate al Sistemului de Garanție-Returnare în rândul populației este foarte ridicat, 96% dintre români cunoscând sistemul în prezent, în creștere față de noiembrie 2023, când acest procent era de 90%.
De asemenea, peste 70% dintre respondenți consideră Sistemul de Garanție-Returnare ca fiind cea mai bună soluție pentru colectarea și reciclarea ambalajelor.
75% dintre consumatori identifică RetuRO drept compania a cărei misiune este de a face România mai curată
Preocuparea RetuRO față de un mediu mai curat în România se reflectă și în percepția consumatorilor despre administratorul Sistemului de Garanție – Returnare. Astfel, 7 din 10 persoane identifică RetuRO drept compania a cărei misiune este aceea de a face țara mai curată și care întreprinde eforturi constante de a educa și de a încuraja în rândul populației un comportament responsabil față de mediu și față de importanța reciclării.
“Acest studiu ne confirmă faptul că românii au o preocupare reală pentru mediul înconjurător și își doresc să se implice și să recicleze. Sistemul de Garanție-Returnare le oferă un instrument accesibil și practic prin care pot face acest lucru. Rezultatele studiului sunt foarte bune, iar premisele sunt optimiste, dacă ne uităm la faptul că majoritatea consumatorilor care nu au folosit încă Sistemul de Garanție-Returnare intenționează să-l adopte în viitorul apropiat. În același timp, cea mai mare parte dintre consumatorii români consideră SGR ca fiind cea mai bună soluție pentru colectarea și reciclarea ambalajelor. Un aspect important pe care îl observăm este că familiaritatea consumatorilor a crescut pe măsură ce oamenii au început să își însușească sistemul în viața de zi cu zi. Campaniile de informare constante pe care RetuRO le-a derulat pe toate canalele și în toate punctele de contact au contribuit, de asemenea, la creșterea notorietății SGR în rândul românilor. Putem afirma cu încredere că SGR a dat startul unei schimbări structurale și culturale în România cu privire la importanța reciclării”, a declarat Gemma Webb, CEO și Președinte RetuRO SGR.
Rezultatele înregistrate de Sistemul de Garanție-Returnare în primele 4 luni de funcționare reflectă progresul sistemului și o adoptare pe scară tot mai largă, creșterea fiind exponențială de la lună la lună. Peste 100 de milioane de ambalaje au fost returnate de către consumatori și peste 1 miliard de ambalaje a fost puse pe piață de către producători în această perioadă.
Studiul a fost realizat de Kantar în luna martie 2024, pe un eșantion de 600 de persoane la nivel național, cu vârste între 18-64 de ani.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate