Godmother, agenție de brand experience cu peste 20 de ani de practică în industria de evenimente, a comandat recent un sondaj în rândul Gen Z (18 – 27 ani) și Mileniali (28 – 44 ani), cu scopul de a testa percepțiile pe care cele două grupuri-țintă le au față de sustenabilitate – o temă recurentă în domeniul politicilor publice, afacerilor și campaniilor de brand.
Printre altele, Godmother și-a propus să sondeze ce îi mișcă cel mai mult pe consumatori: mesajele bazate pe emoție sau pe rațiune? Au fost testate două abordări de comunicare – una cu un mesaj emoțional (un poster cu o broască țestoasă sugrumată de un deșeu din plastic) și alta cu un mesaj preponderent rațional (un grafic cu informații statistice). Imaginile au fost afișate în ordine aleatoare în timpul sondajului, care s-a derulat online. Astfel, sondajul a scos la iveală că mesajele emoționale au un impact mult mai puternic:
- 89% dintre membrii GenZ chestionați, respectiv 87% dintre Mileniali au fost mișcați de posterul cu mesaj emoțional (cu broasca țestoasă sugrumată de plastic).
- Pe deasupra, abordarea emoțională îi pune într-o măsură mult mai mare pe oameni să reflecteze. Astfel, mesajele bazate pe emoție au șanse mult mai mari să ajute la promovarea comportamentelor dezirabile (cum ar fi să recicleze sau să acorde o atenție mai mare mediului înconjurător).
- La întrebarea „Să ne imaginăm că mergi la un eveniment, cum ar fi un concert sau un festival. Cât de interesat(ă) ai fi să vizitezi standuri sau panouri cu date și alte informații concrete despre probleme de mediu și sustenabilitate?”, 27% dintre reprezentanții GenZ chestionați s-au arătat „foarte interesați” și 44% „destul de interesați”. Milenialii au înregistrat un procent mai mare – 39% s-au arătat „foarte interesați” să viziteze standuri sau panouri cu informații despre probleme de mediu și sustenabilitate.
- În general, la ambele generații ideea de „sustenabilitate” are conotații majoritar pozitive: speranța și curiozitatea sunt sentimentele pe care atât GenZ, cât și Milenialii le asociază cu sustenabilitatea. La polul opus se află furia și vinovăția (vezi detalii și procente în .pdf atașat).
„Rezultatele sondajului ne-au validat ceea ce noi, la Godmother, încercăm să transmitem la fiecare experiență de brand livrată consumatorilor: emoție. Am lansat anul acesta un Ghid de bune practici pentru organizarea de evenimente sustenabile și vom continua în direcția sustenabilității cu tactici specifice și acțiuni concrete pentru a încuraja și alte agenții să adopte același mindset, centrat pe practici sustenabile. Sondajul ale cărui concluzii le-am lansat astăzi ne va ajuta să știm cum să abordăm comunicarea la evenimentele pe care le organizăm, pe ce butoane să apăsăm și cum să inspirăm să fim mai protectori cu ce ne înconjoară”, a declarat Alice Gavril, Managing Partner al Godmother.
Sondajul a fost realizat în iunie 2025 de către Data Diggers, companie specializată în cercetarea de piață, pe un eșantion de 300 de respondenți reprezentativi la nivel național, prin metoda interviului online.
În primăvara lui 2025, Godmother a lansat „Play Smart, Act Kindly – How to Organize Sustainable Events”, un ghid de bune practici în organizarea de evenimente sustenabile (ES) util tuturor celor implicați în comunicarea live și în organizarea de evenimente: companii, agenții, furnizori, formatori de opinie. Prin lansarea acestui ghid, Godmother devine pionier în domeniul ES, stabilind un nou standard pentru industrie și încurajând și alte agenții să adopte aceleași practici.
articole recomandate
























