Grupul Rohlik, din care face parte supermarketul online Sezamo, face un nou pas către sustenabilitate prin introducerea categoriei dedicate produselor upcycled. Prin această inițiativă, grupul Rohlik devine primul retailer din Europa care oferă clienților o gamă variată de produse alimentare realizate din ingrediente upcycled, oferind o a doua viață surplusului și contribuind la reducerea risipei alimentare.
Upcycling este un proces care transformă surplusul sau produsele secundare rezultate din procesul de producție alimentară în produse noi. În loc să se risipească, ingrediente precum tescovina de bere, cojile de cacao sau fructele și legumele „imperfecte” sunt transformate în granola, gustări, sosuri sau băuturi. Această abordare reduce risipa, contribuie la conservarea resurselor naturale și scade impactul producției alimentare asupra mediului.
În România, Sezamo colaborează deja cu 8 branduri locale și internaționale care fabrică produse upcycled: Nasul Roșu, Carmangeria Ozana, dognomz x favr, favr, Kokova, Kumasi și Kofi Ti, urmând ca lista să se crească, pe măsură ce se alătură noi branduri.
În prezent, în oferta Sezamo sunt peste 50 de produse upcycled, dezvoltate în colaborare cu brandurile partenere, de la dulcețuri, zacuscă și compot, până la crackerși, granola și mâncare pentru animale. Acestea se vor regăsi în categoria Upcycled din zona de inspirație, iar produsele vor fi marcate cu un badge „Upcycled”.
”Ceea ce face ca această inițiativă să fie specială este faptul că putem oferi furnizorilor noștri sprijin 360°: îi îndrumăm în procesul de obținere a certificărilor, nu impunem condiții legate de stocuri sau cantități și deschidem accesul către clienții noștri inclusiv pentru micii producători locali. Iar upcycling este un exemplu minunat de cum putem reduce risipa, sprijini producătorii locali și oferi clienților noștri produse delicioase care fac și planeta un loc mai bun”, a declarat Martin Beháň, Managing Director CEE, Rohlik Group.
”Pentru noi, Upcyclingul este mai mult decât o tendință – este o modalitate de a respecta fiecare ingredient și de a reduce risipa fără a compromite calitatea sau gustul. Colaborarea cu Sezamo ne oferă șansa de a duce această viziune către mai mulți consumatori, simțindu-ne în același timp sprijiniți ca producători locali. Nu este doar despre a vinde produse, ci despre a face parte dintr-o mișcare care face producția de alimente mai inteligentă și mai prietenoasă cu planeta”, a declarat Dan Constantinescu, co-proprietar al fermei Nasul Roșu.
Categoria Upcycled a fost lansată pentru prima dată în Cehia, în 2024, și pe baza succesului său este acum extinsă în toate cele cinci piețe Rohlik. După primele 4 luni în Cehia, peste 40 de produse au generat vânzări de 120.000 euro din 32.000 de comenzi, reutilizând 7,3 tone de ingrediente nutritive și prevenind emisii de 51 tone de CO₂. Extinderea în piețele europene implică acum 55 de branduri și peste 200 de SKU-uri.
În parteneriat cu experții de la TransFoodMission, Sezamo își propune să accelereze creșterea acestui curent în Europa.
”Lansarea primei categorii dedicate alimentelor upcycled în Europa, în Cehia, a demonstrat că publicul este pregătit, iar datele de impact vorbesc de la sine. Scalarea acestei inițiative în toate piețele Rohlik arată ce este posibil atunci când retailerii își asumă rolul de lider: reducerea măsurabilă a risipei, implicarea furnizorilor, inovație și încrederea consumatorilor – toate deodată”, a declarat Júlia Dalmadi, Founder & CEO, TransFoodMission.
Jurnal de Sustenabilitate
Publicația care se concentrează pe dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri din România.
articole recomandate
























