Consumatorii continuă să acorde prioritate valorii, prin urmare Primark își susține clienții și poziția de lider în materie de prețuri, iar la doi ani de la lansarea Primark Cares, strategia sa de sustenabilitate, își menține promisiunea de a oferi tuturor o modă mai sustenabilă la prețuri accesibile. Angajamentul său conform căruia va confecționa toate articolele de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau din materiale provenite din surse mai sustenabile până în 2030 este pe calea cea bună. În acest an, peste jumătate (55%) din totalul de hainele vândute au conținut materiale reciclate sau materiale provenite din surse mai sustenabile, în creștere față de anul trecut de la 45%. Acest lucru a fost susținut de lansarea unei noi colecții de produse circulare în acest an, din care s-au vândut deja peste trei milioane de articole de îmbrăcăminte.

Cel de-al doilea Raport privind progresul în materie de Sustenabilitate și Etică al retailerului a fost publicat astăzi și arată cum, în ultimele 12 luni, Primark și-a extins programele și proiectele pilot, integrând concluziile dobândite deja în domeniile în care poate avea cel mai mare impact pentru a impulsiona schimbarea.

Un exemplu important este bumbacul, fibra folosită cel mai des de Primark în confecțiile sale. Anul acesta, 46% din hainele din bumbac vândute au conținut bumbac organic, reciclat sau provenit din programul Primark Sustainable Cotton Programme (PSCP), în creștere de la procentul de 40% înregistrat anul trecut. PSCP, care împlinește anul acesta un deceniu de activitate, este în prezent cel mai amplu program de acest tip al unui singur retailer de modă și demonstrează că extinderea parteneriatelor poate avea un impact real. Programul se desfășoară în prezent în India, Bangladesh și Pakistan, iar anul acesta a fost lansat un proiect pilot în Turcia. Primark a lansat, de asemenea, o platformă de trasabilitate și conformitate, TrusTrace, pentru a contribui la colectarea de date din întregul lanț de aprovizionare al produselor, de la materii prime la produsul finit. Aceste informații vor ajuta Primark să înțeleagă și să își gestioneze mai bine lanțul de aprovizionare.

O altă etapă importantă în acest an a fost atingerea obiectivului Primark de a reduce la jumătate emisiile de dioxid de carbon în întregul său lanț valoric până în 2030 – obiectivul fiind evaluat și validat de inițiativa Science Based Targets (SBTi). Având în vedere că majoritatea emisiilor de dioxid de carbon provin din lanțul său de aprovizionare, Primark s-a concentrat pe sprijinirea furnizorilor în trecerea lor la surse de energie regenerabilă și și-a extins programele de eficiență energetică în 57 de fabrici din Bangladesh, China și Cambodgia. De asemenea, a numit responsabili regionali pentru emisiile de carbon pentru a sprijini furnizorii și fabricile la nivel local. În cadrul propriilor operațiuni, Primark s-a concentrat pe reducerea consumului de energie în magazinele sale și pe utilizarea mai multor surse de energie regenerabilă. În prezent, 70% din magazinele Primark sunt alimentate cu energie electrică din surse regenerabile sau cu emisii reduse de dioxid de carbon, iar 141 de magazine au trecut la un sistem de iluminat eficient din punct de vedere energetic.

„Primark Cares îi îndeamnă pe toți cei din Primark la schimbare. În cel de-al doilea an ne-am propus să creștem ca amploare: am extins și integrat principiile, programele și procesele care ne vor însoți până în 2030 și mai departe, recunoscând în același timp învățămintele pe care le-am dobândit pe parcurs. Continuăm să lucrăm cu partenerii și furnizorii noștri pentru a stimula schimbarea și am înțeles mai bine ca oricând cât de crucială este colaborarea pentru îndeplinirea angajamentelor Primark Cares. Ne-am concentrat, de asemenea, asupra perfecționării și formării colegilor noștri, care sunt o parte integrantă a modului în care implementăm schimbarea în activitatea noastră. Un alt element crucial este modul în care putem să inspirăm și să ne educăm clienții, dar și să îi aducem alături de noi în călătoria noastră de schimbare. Acest lucru presupune o mai mare transparență cu privire la locul și modul în care sunt fabricate hainele noastre, la schimbările pe care le facem și la ceea ce înseamnă pentru ei, precum și la problemele și rolul pe care industria modei și ei, în calitate de clienți, îl pot juca în această schimbare.” – a declarat Lynne Walker, Director Primark Cares.

Alte progrese evidențiate în cadrul strategiei Primark Cares includ:

Produs

  • Elaborarea unui nou standard pentru produse circulare (CPS): Primark a lansat un nou cadru privind modul în care intenționează să proiecteze și să fabrice produse care pot fi revalorificate sau reciclate la sfârșitul ciclului de viață. Prima sa gamă de produse circulare bazată pe acest cadru a fost lansată anul acesta, fiind alcătuită dintr-o colecție de 35 de piese de îmbrăcăminte pentru femei, bărbați și copii, axată pe produse de bază pentru garderobă, precum denimul și jerseul. Prin intermediul acestei colecții au fost vândute peste trei milioane de unități de îmbrăcăminte circulară. De asemenea, Primark se concentrează în prezent și pe instruirea mai multor angajați și furnizori în domeniul designului circular.
  • Primark și-a extins atelierele de reparații, cu 100 de ateliere de lucru organizate pe patru piețe – Marea Britanie, Irlanda, Franța și Țările de Jos – oferind 1.600 de locuri gratuite pentru clienți și colegi începând din 2021, perfecționându-i în ceea ce privește repararea și personalizarea hainelor lor, totul cu scopul de a-i încuraja să își iubească și să își poarte hainele mai mult timp.
  • Multiplicarea testelor de spălare cu durabilitate extinsă astfel încât să acopere 39% din toate hainele Primark – 57% din denimul testat a atins cel mai înalt nivel în cadrul propriului cadru de spălare îmbunătățit.
  • Încheierea unui parteneriat cu experții în schimbări comportamentale Hubbub și Universitatea din Leeds, pentru a sprijini cel mai amplu studiu de acest gen, menit să înțeleagă factorii care influențează durabilitatea hainelor și rolul pe care îl joacă prețul în durata de viață a unei haine. Studiul a constatat că nu există nicio corelație între durata de viață a unui articol de îmbrăcăminte și prețul acestuia și a evidențiat nevoia urgentă ca industria să se alinieze la un standard de durabilitate recunoscut, astfel încât clienții să poată face alegeri mai informate atunci când se află la cumpărături.

Planetă

  • Din 2013, Primark a instruit 299.388 de fermieri în metode agricole mai durabile prin intermediul PSCP, depășind ținta de 275.000 de fermieri până la sfârșitul anului 2023. Noile date de impact arată o reducere cu 26% a utilizării pesticidelor de către fermierii implicați în PSCP și cu 35% a îngrășămintelor chimice, fapt care a dus la o creștere cu 8% a randamentului bumbacului în rândul fermierilor.
  • Primark a creat un cadru de monitorizare a biodiversității pentru a ajuta la o mai bună înțelegere a rezultatelor și a indicatorilor care pot fi măsurați pentru a vedea îmbunătățiri pe termen lung ale biodiversității. Primark a început să testeze această metodologie în ferme selectate în cadrul PSCP.
  • Din 2019, Primark estimează că a eliminat și/sau a evitat peste un miliard de unități de plastic de unică folosință (SUP) din activitatea sa. 

Oameni

  • Ca parte a angajamentului său de a asigura un salariu decent lucrătorilor din lanțul său de aprovizionare, Primark utilizează setul de instrumente de compensare echitabilă al Asociației pentru muncă echitabilă în vederea colectării date privind salariile în fabricile din Bangladesh, Cambodgia, India și Turcia. Prin afilierea sa cu Action, Collaboration and Transformation (ACT), Primark continuă, de asemenea, să își îmbunătățească principiile de achiziție responsabilă, inclusiv prin formarea tuturor colegilor relevanți cu privire la modul în care să le integreze în colaborarea de zi cu zi cu furnizorii.
  • Primark a ajutat lucrătorii din lanțul său de aprovizionare din India să își înțeleagă mai bine drepturile prin intermediul programului My Life în peste 7 fabrici. Aceste fabrici reprezintă peste 000 de lucrători.

Oamenii noștri

  • Programul de dezvoltare a competențelor Sudokkho al Primark a fost derulat în 17 fabrici. Aceste fabrici reprezintă 29.224 de lucrători femei. Deși nu se încadrează în strategia Primark Cares, Primark s-a axat și în acest an pe câteva inițiative cheie de promovare a bunăstării și incluziunii pentru colegii săi.
  • A donat 150.000 de lire sterline către ILGA World pentru a promova echitatea și egalitatea pentru persoanele LGBTQI+ din întreaga lume, contribuția totală ajungând astfel la 475.000 de lire sterline în ultimii 4 ani.
  • Primark a anunțat un nou parteneriat pe trei ani cu WorkEqual, cu un angajament de a oferi 300.000 de euro pentru a contribui la extinderea serviciilor sale de coaching, de dezvoltare a carierei și de styling femeilor din Irlanda.