Peste 40% dintre profesori declarau anul trecut că una dintre prioritățile legate de infrastructura unităților de învățământ ar trebui să fie renovarea clădirilor. Un procent similar exprimau și necesitatea reabilitării spațiilor de joacă, conform unui sondaj realizat de fundația World Vision România la care au răspuns peste 3.500 de cadre didactice.

În aceste condiții, World Vision România împreună cu Fundația PepsiCo au reabilitat complet o grădiniță din comuna Adâncata (județul Ialomița). Aceasta este doar una dintre inițiativele pentru sprijinirea educației copiilor de la sate și dezvoltarea comunitară, rezultate în urma parteneriatului dintre cele două organizații.

Prin activitatea de reabilitare, realizată de 38 de angajați ai PepsiCo, 10 adolescenți din programul Vreau în clasa a 9-a și World Vision România, grădinița Adâncata din comuna Fierbinți (județul Ialomița) a beneficiat de mai multe îmbunătățiri. Printre acestea se numără montarea unui gard exterior, asamblarea a două căsuțe de joacă pentru copii, zugrăvirea exteriorului grădiniței, renovarea locului de joacă, fabricarea de măsuțe și amplasarea de coșuri pentru reciclare.

Pentru a evita perturbarea programului grădiniței, lucrările de reabilitare interioară vor fi efectuate în următoarele săptămâni.

În perioada noiembrie 2022 – octombrie 2023, printr-o donație de 160.000 USD,  parteneriatul World Vision România – Fundația PepsiCo s-a concretizat în continuarea angajamentului ferm în sprijinul educației copiilor cei mai vulnerabili. Astfel, 90 de adolescenți au fost sprijiniți pe parcursul ultimului an școlar, s-au oferit 788 de burse de studiu și 788 de abonamente pentru transportul către liceu, s-au realizat cursuri pentru părinți, au fost distribuite 13.317 de porții cu mâncare caldă sau pachete alimentare și 90 de ghiozdane complet echipate cu rechizite.

”Ne dorim să creăm spații de învățare care să inspire și să motiveze, asigurându-ne că fiecare copil beneficiază de suport, mentorat și resurse materiale esențiale pentru a-și atinge potențialul maxim. De la renovarea și înfrumusețarea clădirilor, până la oferirea de burse și organizarea de sesiuni de dezvoltare personală și orientare vocațională, fiecare astfel de măsură reprezintă un pas către construirea unui viitor mai bun și mai echitabil pentru copiii României”, a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.

”Educația de înaltă calitate, dezvoltarea abilităților și garantarea siguranței alimentare ar trebui să fie accesibile oricui. Prin urmare, suntem mândri să continuăm colaborarea cu World Vision România, lucrând activ pentru a crește oportunitățile educaționale pentru copii, permițându-le să-și atingă potențialul.”, a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.

Din 2008, Fundația World Vision derulează programul „Vreau în clasa a 9-a” care oferă burse pentru peste 800 de elevi din sate din România în vederea continuării studiilor liceale, investind totodată  în dezvoltarea educațională și personală a acestora. Prin eforturi comune, programul își propune să creeze un impact de durată pentru comunități, încurajându-le să crească și să prospere. De la începerea parteneriatului în 2021, Fundația PepsiCo a sprijinit World Vision România cu finanțări de peste 600.000 USD.