Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2022, întocmit de KPMG.

Compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri până la 3,4 miliarde euro în perioada martie 2022 – februarie 2023 și o contribuție în economia locală de 2,38 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în anul financiar 2022.

Potrivit studiului, Kaufland este în continuare unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 16.500 de angajați. Totodată, compania generează prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 5 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

În ceea ce privește parteneriatele cu furnizori locali, în 2022 compania a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România. Anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,4 miliarde de euro. Totodată, 67 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.

Trăim într-o societate, nu doar într-o economie. Pentru a depăși momentele de instabilitate, pentru a crește durabil și responsabil, avem nevoie de colaborare. Kaufland rămâne un partener de încredere pentru producătorii locali, pentru comunitate, pentru economia țării. Acest exercițiu de evaluare anual ne ajută să măsurăm impactul investițiilor companiei și să le direcționăm cât mai eficient, pentru România”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

Studiul mai evidențiază și implicarea în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă, sport și cultură.

În 2022, pentru al cincilea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii la nivel național, titlu acordat de CST Index.

Kaufland RO_infografic studiu impact 2022