Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii de retail din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, întocmit de KPMG.

În anul financiar 2023, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României, și o contribuție la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe și impozite.

Cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă, Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2023, salariul net minim la Kaufland depășind cu 56% salariul net minim la nivel național. Totodată, compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească.

În ceea ce privește susținerea producătorilor locali, studiul precizează că din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 65 de cenți merg către furnizori locali. În 2023 compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori, iar cheltuielile totale cu furnizori locali au depășit valoarea de 2,83 miliarde de euro.

Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale Prin investițiile noastre constante și parteneriatele pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României. Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar și că responsabilitatea noastră crește. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

În materie de sprijin pentru comunități, studiul relevă implicarea Kaufland în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9,7 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale.