Lidl România continuă contribuțiile la dezvoltarea economică a României prin investiții constante și concrete pe plan local, dar și prin contribuții directe la bugetul de stat. În 2022, companiile Lidl din România (Lidl Discount, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS) au făcut investiții de peste 1,6 miliarde lei și au contribuit la bugetul de stat prin taxe și impozite cu peste 1,3 miliarde lei. În plus, Lidl România a direcționat către bugetul de stat peste 447 milioane lei, sumă care reprezintă valoarea contribuțiilor și impozitelor achitate pentru cei peste 10.000 de angajați, și peste 80 milioane de lei la fondul de mediu.

Totodată, în aceeași perioadă, Lidl România a înregistrat o cifră de afaceri netă de peste 18,5 miliarde de lei și un profit net de aproximativ 1 miliard de lei. Rata de profitabilitate pentru anul 2022 este în scădere față de anul anterior, când cifra de afaceri a fost de 15 miliarde lei, iar profitul net de aproape 900 milioane lei.

Sprijinirea furnizorilor locali a rămas o prioritate pentru Lidl în România. Anul trecut, retailerul a avut în sortimentul permanent peste 3.500 de produse dezvoltate cu furnizori locali și peste 100.000 de tone de legume și fructe românești disponibile la raft. Mai mult, compania a lucrat cu peste 450 de furnizori români pentru sortimentul permanent și a colaborat cu peste 2500 de furnizori locali de bunuri și servicii.

Crearea de noi locuri de muncă, în fiecare an

Odată cu expansiunea la nivel local, Lidl România contribuie și la creșterea economică a comunităților locale prin crearea de noi locuri de muncă. Astfel, odată cu inaugurările magazinelor Lidl pe perioada anului trecut, dar și prin inaugurarea celui mai mare depozit din portofoliul său, în comuna Fundeni, județul Călărași, compania a creat aproape 1.000 de noi locuri de muncă la nivel național, pentru toate nivelurile de pregătire profesională: atât în zona administrativă, cât și în zona operativă.

Investiții în protejarea mediului

În completarea acestor contribuții, Lidl urmărește constant să minimizeze consumul de resurse și să reducă cât mai mult impactul asupra mediului, prin construcții sustenabile, operațiuni logistice eficiente, achiziții sustenabile, cu origine verificată și certificată, dar și prin demersuri de reducere a plasticului din ambalajele produselor marcă proprie.

Peste 38 milioane de lei investiți în programe pentru comunitate

Lidl România a investit peste 38 milioane de lei, în programe de protejare a mediului, educație, dezvoltarea serviciilor de urgență, în dezvoltarea comunităților și parteneriate strategice prin care retailerul urmărește să contribuie la educație echitabilă și egalitate de șanse pentru copiii din România, dar și la reducerea nivelului de poluare cu plastic din mediul înconjurător.