HMD Global, producatorul telefoanelor Nokia, a anunțat recent lansarea modelului  Nokia G42 5G, pe care utilizatorii îl pot repara singuri. Modelul este proiectat cu opțiunea de reparare QuickFix, astfel încât utilizatorul să își poată înlocui singur ecranul spart, portul de încărcare îndoit și bateria veche.

Toate aceste lucruri pot fi făcute cu ajutorul unor instrucțiuni de reparare care arată pas cu pas procesul, și folosind piese de schimb la prețuri accesibile, toate dezvoltate în colaborare cu iFixit. Modelul G42 5G este primul smartphone Nokia cu opțiune de reparare self-service și conexiune 5G. În plus, spatele este fabricat în proporție de 65% din materiale reciclate și telefonul are un ambalaj mixt, certificat FSC.

Nu numai că Nokia G42 5G arată foarte bine, dar este și o continuare firească a drumului pe care îl croim spre reparabilitate, ce este acum fundamentală în modul în care ne proiectăm smartphone-urile”, a declarat Lars Silberbauer, Chief Marketing Officer al HMD Global.

Sunt încântat să văd cum parteneriatul nostru cu HMD Global înclină balanța în favoarea opțiunii de a-ți repara singur telefonul. Nu este vorba doar despre furnizarea de piese. Vrem să cultivăm spiritul DIY în rândul consumatorilor și să arătăm că era reparațiilor de tip self-service a început”, a afirmat la rândul său Kyle Wiens, CEO, iFixit.

Cu o autonomie de până la trei zile, bateria telefonului Nokia G42 5G își va păstra 80% din capacitatea sa inițială, chiar și după 800 de cicluri complete de încărcare, ceea ce înseamnă aproximativ patru ani. Pentru protecție suplimentară, Nokia G42 5G, vine și cu o carcasă transparentă, fabricată din materiale 100% reciclate și cu ambalaj complet reciclabil. Husa este ultra-subțire și ușoară și nu ascunde designul telefonului. Aceasta va fi disponibilă la o dată ulterioară. Kiturile de self-service și piesele de schimb pentru Nokia G42 5G sunt disponibile pe iFixit.com.