Google a încheiat două noi acorduri de cumpărare a energiei electrice în Belgia și Țările de Jos pentru etingerea obiectivului de a funcționa tot timpul cu energie fără emisii de carbon până în 2030. În condițiile în care emailurile de pe Gmail sau videoclipurile de pe YouTube sunt alimentate de centrele de date ale Google, care funcționează cu energie electrică, se caută soluții pentru a alimenta cetrele cu energie verde.

„La Google, ne-am stabilit obiectivul de a atinge emisii nete zero în toate operațiunile noastre, inclusiv centrele noastre de date și birourile globale, până în 2030. Aceasta implică funcționarea cu energie fără carbon 24/7 și contribuția la crearea rețelelor electrice mai ecologice și mai rezistente acolo unde operam”, se arată în comunicatul companiei.

Acesta este motivul pentru care au fost semnate două noi acorduri de achiziție de energie (PPA) în Belgia și Țările de Jos, care se bazează pe angajamentele de lungă durată pentru energie curată. Asfel, operațiunile Google atât în Belgia și în Țările de Jos vor fi la aproape 80% energie fără carbon în 2024. „Împreună cu recentele noastre oferte din Spania și Marea Britanie, sperăm să contribuim la modelarea unui viitor fără carbon pentru Europa,” se mai arată în comunicat.

Extinderea utilizării energiei curate

Am făcut progrese semnificative în eforturile noastre de decarbonizare în Europa, susținând tranziția ecologică către sisteme electrice fără carbon. De când am început să achiziționăm energie regenerabilă în 2010, am semnat peste 35 de acorduri eoliene și solare în Europa pentru a achiziționa aproape 3 gigawați de energie regenerabilă – echivalentul instalării a peste 9 milioane de panouri solare. Împreună cu platforma noastră de calcul inteligentă cu emisii de carbon, care schimbă momentul și locația anumitor sarcini computerizate în momente ale zilei și în locații în care sursele eoliene și solare sunt cele mai abundente în centrele noastre de date, contribuim la crearea centrelor de date mai curate”, explică Google în comunicat.

Întreprinderile și orașele deopotrivă fac progrese uriașe în utilizarea energiei fără carbon (CFE) 24/7. Dar accesul la beneficiile energiei curate – cum ar fi facturi mai mici la utilități, aer mai curat și oportunități de angajare – nu este la îndemâna multor gospodării. Google a început de acum trei ani să caute soluții pentru reducerea barierelor în tranziția echitabile la energie curată.

Peste 30 de milioane de gospodării din S.U.A. se confruntă cu o povară energetică mare, cheltuind o parte mai mare a veniturilor lor pe facturile de energie, comparativ cu gospodăriile cu venituri medii. În plus, aceste gospodării adesea nu se califică pentru programe de stat și de utilități care le-ar oferi acces la solar comunitar sau de pe acoperiș și adesea trăiesc în zone fără acces la energie curată.

Printr-un parteneriat inedit de acest fel cu EDPR NA Distributed Generation, vom crea un portofoliu comunitar de 500 de megawați (MW), adăugând energie curată rețelei electrice regionale din SUA, Ceea ce este unic la acest parteneriat este că cel puțin 10% din veniturile portofoliului vor fi redirecționate anual timp de până la 15 ani sub formă de credite pentru factura de utilități către mai mult de 25.000 de gospodării care se confruntă cu o povară energetică ridicată”, arată Google.

Compania va contribui cu termostate smart pentru casele participante pla program. În plus, cel puțin 35% din proiecte vor fi construite direct în comunitățile cu venituri mici și medii. Aceasta înseamnă că portofoliul va crea locuri de muncă locale, salarii și venituri fiscale acolo unde este cel mai necesar, toate aducând în același timp energie curată suplimentară rețelei locale.

Reducerea decalajului de eficiență energetică pe termen lung

Creditele directe pentru facturile de utilități pot oferi scutire pe termen scurt. Cu toate acestea, pentru a asigura economiile de energie curată și pentru a reduce povara energetică pe termen lung, trebuie să existe investiții semnificative în climatizare și în modernizarea infrastructurii de locuințe. Problemele structurale, izolația slabă sau aparatele ineficiente risipesc energie, rezultând facturi mari la utilități. Din păcate, multe case din S.U.A. – până la 15%, de fapt – nu se califică pentru programele guvernamentale sau de îmbunătățire a eficienței utilităților, deoarece nu au finalizat proiecte costisitoare de „pre-intemperii”, cum ar fi îndepărtarea azbestului și repararea acoperișurilor cu scurgeri. Ca urmare, facturile la utilități rămân ridicate și energia (chiar dacă este energie curată) continuă să se irosească.

Pentru a ajuta la reducerea decalajului de dinaintea intemperiilor, introducem fonduri de investiții comunitare în anumite zone geografice pentru a deschide calea către eficiența energetică pe termen lung – începând cu un fond de 12 milioane dolari creat prin parteneriatul nostru EDP Renewables. Organizațiile locale partenere vor folosi fondurile pentru a ajuta la finalizarea proiectelor de pre-intemperii pentru gospodăriile participante și pentru a le educa cu privire la programele ulterioare de eficiență energetică pentru care se vor califica odată ce proiectele vor fi finalizate”, se artă în comunicat.

Contribuții locale pentru sustenabilitate

La nivel local, adică în țara noastră, Google anunță o creștere a căutărilor pe Google Maps, în ultimul an, pentru locurile prietenoase cu mediul și/sau în aer liber. Astfel, românii au căutat cu aproape 60% mai mult stații de încărcare a vehiculelor electrice (față de anul anterior), zonele de drumeții și cele de picnic au înregistrat, în medie, o dublare a interesului în căutările pe Google Maps în România, alături de magazinele cu mâncare organică și cele de haine utilizate/second-hand.

Google Maps oferă diferite mijloace utilizatorilor de a face alegeri „eco-friendly”, fie că vorbim despre protecția mediului, reducere a poluării sau reciclare. Începând de anul trecut, pe Google Maps este disponibilă (inclusiv în România) opțiunea de rută ecologică. Utilizatorii pot alege să ajungă la destinație pe ruta cu cel mai mic consum de carburant, ceea ce se traduce în economie de bani și reducere a emisiilor de carbon. Cei care au un vehicul electric pot să caute pe Google Maps „stație de încărcare electrică” pentru a găsi locațiile acestora și alte detalii utile, cum ar fi tipurile de porturi necesare și vitezele de încărcare.

Transportul public este opțiunea prietenoasă cu mediul, mai ales când este vorba despre orașe aglomerate. Google Maps oferă opțiune dedicată de navigare cu transportul public: prin selectarea pictogramei de tranzit în opțiunea de Indicații de orientare, se obțin indicații către destinația dorită cu autobuzul, metroul, trenul și chiar feribotul (acolo unde este cazul). Bucureștiul este orașul care a primit recent o actualizare importantă a navigației cu transportul în comun. Astfel, interfața Google Maps pentru transportul public afișează în timp real ora de sosire a vehiculelor în stație, inclusiv întârzierea față de programul de circulație, ceea ce ajută la o mai bună programare a călătoriilor.

De altfel, oricine poate avea contribuții pe Google Maps în vederea protejării mediului. Local guides este comunitatea utilizatorilor de Google Maps care contribuie cu informații despre locurile și afacerile de pe Google Maps, fie că este vorba despre o recenzie sau adăugarea de atribute unui loc. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este prin actualizarea atributelor de reciclare. Astfel oricine poate afla, uitându-se pe Google Maps, dacă supermarketul apropiat reciclează plastic, de exemplu, sau magazinul de electronice colectează baterii uzate. Pentru a defini atributele de reciclare pentru o afacere pe Google Maps, trebuie urmați următorii pași:

  • Dați click pe companie, pe Google Maps mobil
  • Selectați Despre în bara de detalii ale companiei, apoi accesați Editați funcții (pentru Android) sau Actualizați această locație (pentru iOS).
  • Derulați la Reciclare, bifați opțiunile care se potrivesc și finalizați

De asemenea, pot fi adăugate informații despre sustenabilitate pentru o afacere în secțiunea de recenzii. Dincolo de atribute, într-o recenzie se pot adăuga detalii despre programele derulate de magazine pentru cei care reciclează (de exemplu baterii uzate sau ulei alimentar uzat), disponibilitatea terminalelor de reciclare sau alte detalii utile pentru cei care vor să recicleze.